هشدار فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی؛

گنبد "آهنین" توان مقابله با حجم گسترده موشک‌های حزب الله را ندارد/ درخواست افزایش بودجه نظامی

یک فرمانده نظامی ارشد و دو فرمانده میدانی رژیم صهیونیستی ضمن درخواست افزایش بودجه نظامی این رژیم در برابر تهدیدات پیشرو، نسبت به عدم کارآیی سامانه پدافندی اسرائیل موسوم به گنبد "آهنین" در برابر قدرت فزاینده موشکی حزب الله هشدار دادند.
کد خبر: ۸۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ - 15June 2016

گنبد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، تعدای از افسران عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در سخنانی که بیانگر عمق ضعف و هراس آنها بود، در رابطه با جنگ احتمالی با حزب الله اذعان کردند که توان حزب الله طی سال های اخیر بسیار تقویت شده است.

این افراد که در میان آنها فرمانده ارشد نظامی نیز دیده میشوند ضمن درخواست افزایش بودجه نظامی این رژیم در برابر تهدیدات پیشرو، نسبت به عدم کارآمدی سامانه پدافندی اسرائیل موسوم به گنبد "آهنین" هشدار دادند.

فرماندهان میدانی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش توان موشکی حزب الله لبنان در سالهای اخیر از ضعف و سامانه پدافندی کوتاه برد گنبد آهنین که جهت مقابله با موشکهای حزب الله لبنان طراحی و ساخته شده است هشدار دادند.

رژیم صهیونیستی در سال 2006 میلادی پس از تجربه شکست در جنگ 33 روزه به طور جدی به فکر تقویت سیستم دفاع موشکی خود افتاد و در این راستا از هم پیمانان فرامنطقهای خود نیز کمک گرفت.

این رژیم با دریافت عدم کارآیی سامانه دفاع موشکی دوربرد موسوم به «پیکان» (Arrow) بعد از جنگ 33 روزه لبنان، با سرمایه گذاری سنگین سیستم پدافند کوتاه برد «گنبد آهنین» (Iron Dome) را طراحی و در سال 2011 در مناطق استراتژیک خود عملیاتی کرد.

بررسی کارنامه این سامانه پدافندی بیانگر اینست که این نگرانیها در واقع برداشتی از واقعیت و ناتوانی این سامانه در برابر توان موشکی حزب الله است که به اذعان مقامات صهیونیستی قابلیت پرتاب 1200 موشک را به طور روزانه دارد.

این سامانه که در بخش هایی از سیستم عملکرد خود شبیه به سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی عمل میکند از 3 بخش «رادار ردیابی موشک»، «مرکز کنترل» و «بخش شلیک موشک» تشکیل شده است.

هنگامی که نیروهای مقاومت اسلامی فلسطسین در جریان جنگ 9روزه برای نخستین بار مواضعی از  سرزمین های اشغالی را با حجم انبوه راکت مورد هجمه قرار دادند ناکارآمدی این سامانه بیشتر بروز پیدا کرد و برخی از مراکز این رژیم مورد اصابت قرار گرفت.این در حالی بود که ارتش صهیونیستی بخش عمدهای از سامانه موشکی «گنبد آهنین» را دقیقا به منظور مقابله با موشکهای گروههای فلسطینی، در نزدیکی باریکه غزه مستقر کرده بود.

عدم کارآیی این سیستم در برابر راکتها نشان میدهد که قابلیت این سامانه در برابر موشکهای نقطه زن و پیشرفته که امروز حزب الله به آن مسلح است بسیار پایین و در صورت بروز منازعه شکست مفتضحانه ای را برای این رژیم در پی خواهد داشت.


براساس این گزارش به نقل از پایگاه عرب۴۸، سرهنگ «الران موراش» فرمانده تیپ ۷۶۹ ارتش رژیم صهیونیستی طی سخنانی در این باره اظهار داشت: جنگ آتی میان اسرائیل و حزب الله بلاشک به وقوع خواهد پیوست.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در صورت وقوع این جنگ، حزب الله قادر است روزانه ۱۲۰۰ موشک را به سمت اسرائیل شلیک کند و من نسبت به این موضوع هشدار می دهم. این در حالی است که حزب الله در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ روزانه فقط ۱۶۰ موشک به سمت ما شلیک می کرد. بنابراین این جنگ تماما با جنگ قبل تفاوت دارد و ما به حمایت های مالی بیشتری نیاز داریم تا بدین صورت آسودگی خاطر پیدا کنیم.

در همین راستا فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی به نام «اسحاق غرشون» درباره مقابله سامانه گنبد آهنین در برابر موشک های حزب الله نیز گفت: سامانه گنبد آهنین توانایی دفاع در برابر موشک های کوتاه بُرد و حمایت محدود را دارد. این سامانه هرگز قادر نخواهد بود با بیش از ۱۲۰ موشک مقابله کند.

به علاوه یکی دیگر از فرماندهان ارشد صهیونیست به نام «مونی کاتس» که مسئولیت فرماندهی گردان نظامی الجلیل را برعهده دارد، اعلام کرد که تهدید حزب الله فقط به موشک های این جنبش منحصر نمی شود بلکه حزب الله طی سال های اخیر با افزایش توان رزمی و نظامی خود به این توانایی دست یافته که عملیات های نظامی را در اراضی رژیم صهیونیستی اجرایی کند.

وی در ادامه سخنان خود در همین رابطه افزود: حزب الله برای اجرای عملیات زمینی بلاشک برنامه ریزی می کند و احتمالا در برخی نقاط نیز موفق خواهد شد. معتقدم که برای سنجیدن جنگ آتی باید آن را در پایان بررسی کرد نه در زمان شروع جنگ.

شایان ذکر است وسعت کم سرزمین های اشغالی و نداشتن عمق استراتژیک ترس این رژیم را نسبت به موشک های حزب الله و آثار تخریبی آن بیشتر می کند این در حالی است که توان موشکی حزب الله قطعا نسبت به سال 2006 به طور فزاینده ای افزایش داشته و می توان گفت برد، دقت و شعاع تخریبی آنها نسبت به قبل قابل مقایسه نخواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار