پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یافت؛

نوک پیکان تروریسم به سوی حامیان غربی

با افشای جزئیات حملات تروریستی اخیر در اورلاندوی آمریکا و نیز موارد مشابه در فرانسه و بلژیک بار دیگر عمق نگرش و تیزبینی و ظرافت در آینده‌نگری رهبری انقلاب در تحلیل و رسوایی رفتار نمایشی غرب برای نفوذ در منطقه غرب آسیا به بهانه مبارزه با تروریسم، برای همگان روشن‌تر شد.
کد خبر: ۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ - 19June 2016

نوک پیکان تروریسم به سوی حامیان غربی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، خبرگزاری رویترز 23 خرداد در خبری اعلام کرد که داعش مدعی شده است که عامل حمله تروریستی مرگبار به یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا از اعضای این گروه تروریستی بودهاست. داعش در حساب کاربری خود در توئیتر همچنین عکس فرد مهاجم را نیز منتشر کرد.

این اعلام موضع داعش درست بلافاصله پس از آن صورت گرفت که بامداد روز یکشنبه 22 خرداد فردی به نام «عمر صدیق متین» که یک شهروند آمریکایی افغانیتبار است با تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا در جنوب شرق آمریکا، منجر به  کشته شدن 50 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد.

پلیس آمریکا با پیدا کردن تجهیزات نظامی از فرد مهاجم که پس از درگیری با پلیس کشته شد، اعلام کرد که این حمله تروریستی بوده است. این حادثه از آنجایی تروریستی قلمداد شد که ضارب دقایقی قبل از حمله با شماره خدمات اورژانس آمریکا تماس گرفته و بیعت خود با داعش را اعلام کرده بود. بسیاری از تحلیلگران آمریکا این حادثه را بدترین و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا پس از انفجار مرگبار «اوکلاهما سیتی» در سال 1995عنوان کردهاند.

عمر صدیق متین، عامل تیراندازی مرگبار در کلوپ همجنسگرایان اورلاندو

این در حالیست که چندی پیش «ابی محمد العدنانی» سخنگوی گروه تکفیری تروریستی داعش با انتشار یک فایل صوتی از طرفداران داعش خواست در ماه رمضان در اروپا و آمریکا دست به حملات تروریستی بزنند. او در این فایل صوتی از تمامی جوانان تکفیری برای اجرای عملیات تروریستی در آمریکا و اروپا و انتقامگیری از دخالت نظامی آنها در عراق و سوریه دعوت به عمل آورد و از طرفداران داعش خواست، برای پیوستن به این گروه از کشور خود خارج نشوند و عملیاتهای خود را در همان کشوری که هستند، انجام دهند. او همچنین در تاکید کرده بود: « کوچکترین کاری که در محل زندگی صلیبیها انجام دهید، برتر و ارزشمندتر از کاری است که نزد ما انجام بدهید!»

گرچه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش به این حادثه سعی کرد با اعلام اینکه هیچ مدرکی دال بر اینکه مهاجم مسلح عامل کشتار اورلاندو توسط یک گروه خارجی تحریک شده باشد، وجود ندارد، از نفوذ داعش به غرب رفع تردید کند اما وی از سوی دیگر به چالش بزرگ وجود افراط گرایی در داخل کشورش اذعان کرد و گفت: «یکی از بزرگترین چالشهایی که ما با آن مواجه هستیم، این نوع تبلیغات و انحراف از اسلام است که میبینید در اینترنت منتشر میشود و بر اذهان افراد دارای مشکل و ضعیف تاثیر میگذارد و به آنها انگیزه میدهد علیه مردم آمریکا و جهان اقدامی انجام دهند و این فاجعه بار است.»

علاوه بر آمریکا، اروپا نیز بارها تهدید به حملات تروریستی شده است و اولین قربانیان حملات داعش در قاره سبز، کشورهای فرانسه و بلژیک بودند. در روزهای آغازین ژانویه 2015، دو فرد مسلح به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» که تصاویر موهنی از پیامبر اکرم (ص) کشیده بود، حمله کردند و با تیراندازی به سمت کارکنان این نشریه، 12 نفر را کشتند و 10 نفر را نیز زخمی کردند. در این بین فرد دیگری به سوپرمارکت یهودیها در نقطهای دیگر از پاریس، حمله و اقدام به گروگانگیری کرد که در درگیری صورت گرفته میان فرد گروگانگیر و پلیس، در نهایت چهار یهودی کشته شدند.

11 ماه بعد نیز در شامگاه سیزدهم نوامبر 2015 یک رشته از حملات هماهنگشده تروریستی متشکل از تیربارانهای دستهجمعی و بمبگذاریهای انتحاری، پاریس را به لرزه در آورد. اولین اتفاق، زمانی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشینکف، چند نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد. پس از حمله اول، دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» به وقوع پیوست؛ جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود.

سومین گزارش مربوط به تیراندازی دو مرد مسلح به شرکتکنندگان در یک کنسرت موسیقی بود. این دو عامل تروریستی، علاوه بر تیراندازی به سوی جمعیت، نزدیک به 100 نفر را گروگان گرفتند که در نهایت حدود 80 نفر از آنها کشته شدند. همان شب تعدادی حمله مسلحانه نیز در مرکز شهر پاریس صورت گرفت. پلیس فرانسه، ساعتها بعد، اعلام کرد که حملات تروریستی دستکم در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوسته است.

در این زنجیره انفجارها، تیراندازیها و گروگانگیریهای مرگبار، دستکم 153 نفر کشته و 368 نفر زخمی شدند. از 9 عامل تروریستی نیز در همان درگیری اولیه 7 نفر کشته شدند. این بار نیز گروه تروریستی داعش با برعهده گرفتن مسئولیت حملات و انفجارهای 13 نوامبر در پاریس آن را «11 سپتامبر فرانسه «خواند و اعلام کرد که این انفجارها انتقام مداخله غرب در سوریه بوده است.

حملات تروریستی پاریس، در شرایطی تبدیل به خبر نخست رسانهها شده بود که تروریستها از دو ماه پیش این حملات را وعده داده بودند. همزمان با این تهدید، اعضای فرانسوی داعش، دسته دسته به کشورشان بازمیگشتند. جالب اینکه سازمانهای امنیتی و حتی رسانههای اروپا از بازگشت پر تعداد تروریستهای اروپایی، به ویژه فرانسوی مطلع بودند، اما اغلب آنها گمان میکردند علت بازگشت حدود 200 تروریست در عرض 50 روز، آغاز حملات جنگندههای روسیه علیه داعش است و تروریستها از بیم کشته شدن در این حملات، سوریه را ترک میکنند.

بلژیک هم دیگر کشوری است که با تهدید گروه تروریستی داعش روبرو شد؛ تهدیدی که حدود 8 ماه بعد عملی شد. مارس سال جاری میلادی بود که بروکسل کمتر از یک ساعت هدف سه حمله تروریستی در فرودگاه و متروی این شهر قرار گرفت. در اولین حادثه، دو انفجار انتحاری تقریبا همزمان فرودگاه «زاونتِم» بروکسل را هدف قرار داد که بر اثر این حادثه، دستکم 14 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند. دقایقی بعد نیز یک انفجار دیگر در ایستگاه متروی این شهر در نزدیکی مقر نهادهای اتحادیه اروپا رخ داد که در اثر این انفجار نیز 20 تن کشته و 55 نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات چند روز بعد از آن صورت گرفت که نیروهای امنیتی بلژیک «صلاح عبدالسلام» یکی از مغزهای متفکر حملات تروریستی پاریس را دستگیر کرده بود .مقامات بلژیک آن زمان گفتند، «عبدالسلام» در حال طراحی چندین حمله تروریستی در بروکسل بوده است.

با این حال اوضاع امنیتی همچنان بر شهرهای اروپایی حاکم است و شبه ترس بر زندگی مردم اروپا سایه انداخته است. چندی پیش در آستانه برگزاری مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا یورو 2016 در فرانسه، مانوئل والس نخست وزیر این کشور اعلام کرد که وضعیت امنیتی همچنان در کشورش در سطح بحران قرار دارد.

والس پس از از هشدار رسمی پلیس اروپا، یوروپل نسبت به حملات احتمالی تروریستهای داعش در کشورهای اروپایی  در گفتوگو با خبرنگاران گفت: فرانسه هنوز هدف شماره یک تروریستهای داعش محسوب میشود و با وجود گذشت زمان زیادی از حملات پاریس، هنوز در بسیاری از شهرهای فرانسه وضعیت هشدار در اماکن عمومی جریان دارد و نیروهای پلیس در آماده باش به سر می برند.

نکته تمام این حوادث این است که آمریکا و اروپا هرگز به خواب هم نمیدیدند، جنگافروزی آنها در خاورمیانه، روزی در خاک خودشان دامنگیرشان شود. لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان و اشغال این دو کشور توسط واشنگتن و متحدانش، همان چیزی است که بذر تروریسم را در خاورمیانه کاشت؛ بذری که اکنون رشد کرده، پرورده شد و ثمره آن نیز همین گروههای تروریستی افراطی و در رأس آنها داعش است.

دخالتهای نظامی آمریکا که با پشتیبانی ناتو و با تبانی برخی حکومتهای عربی و غربی و ایجاد سهمبندی طایفهای و درگیریهای قومی صورت میگیرد، بستر را برای افراطگرایی، خشونت، تروریسم و تبدیل بیش از 5 کشور به کشورهای شکستخورده فراهم کرده است.

اما اکنون، همان افراط و خشونت و تروریسمی که روزی این کشورها به آن دامن زدند، بلای جان خود آنها شده است. شاید کشورهای اروپایی و آمریکا زمانی با این طیب خاطر آتش جنگ و تفرقه در خاورمیانه را شعلهور میکردند که گمان میکردند آشوبی که به پا میکنند، هرگز به خاک آنها نخواهد رسید.

رهبر معظم انقلاب پیشتر در چندین نوبت نسبت به تروریسم خودساخته آمریکا و غرب علیه اسلام روشنگری کردند و نتیجه این معضل و آتشی که غرب به دامان اسلام انداخته را تسری آن به خود غرب دانستند هشدار دادند که این مسئله مجددا دامن لکهدار غرب را نیز خواهد گرفت.

حال با اتفاقات رقم خورده در آمریکا و فرانسه بازهم عمق بینش و آیندهنگری رهبر معظم انقلاب در مسائل جهان و سیاست غرب آشکار میشود. مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته چندین بار به سردمداران غرب و حامیان تروریسم داعشی در منطقه اخطار دادند که این حمایت از تروریسم در منطقه در نهایت به خودتان بازخواهد گشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «یک عده سعی نکنند چهره آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتیها و وحشتآفرینیها و خشونتها را از چهرهه آمریکا بزدایند... همین گروههای تندروِ افراطی آدمکش تکفیری را اول اینها راه انداختند که حالا در یکجاهایی کمانه کرده و به خودشان هم دارد میخورد.» (28 بهمن 1392 دیدار با مردم آذربایجان)

امام خامنهای اظهار داشتند: «متأسفانه برخی کشورهای منطقه متوجه خطری که گروههای تکفیری، در آینده، برای خود آنها ایجاد خواهد کرد نیستند و همچنان در حال حمایت از این گروهها هستند. برخی کشورهای منطقه اکنون با کمک به گروههای تکفیری، از کشتار و جنایات آنها در سوریه و برخی کشورهای دیگر حمایت میکنند اما در آینده نهچندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و درنهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد، آنها را از بین ببرند.» (12 خرداد 1393 دیدار با امیر کویت)

مقام معظم رهبری همچنین در حرکتی روشنگرانه در نامه خود که برای جوانان غربی نوشتند نیز با «درد مشترک» خواندن مساله تروریسم، ماهیت اصلی اسلام را معرفی کرده و روی واقعی داعش را افشا کردند:« من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند».

و اکنون همانطور که مقام معظم رهبری به تمدن تروریست پرور غرب اخطار داده بود، گروگانگیریها و کشتارها چندینباره در کشور فرانسه، بهعنوان چند شوک قوی توسط عناصر تروریست داعشی به پیکره جامعه غرب وارد شد.

البته با تحلیلهایی که از سوی کارشناسان ارائه میشود به نظر میرسد که آمریکا و غرب سعی دارند از این موضوع به عنوان فرصتی برای منافع خود استفاده کنند و با غلیان احساسات و هیجانات با کانالیزه کردن این موارد بر اساس منافع خود دگربار اصل و حقیقت واقعه را بپوشانند اما این موضوع نیز ناقض سرنوشت محتوم این نوع بازیهای تروریستی نیست و با این اوصاف و با توجه به درس نگرفتن غرب از اخطارهایی که به آنان داده میشود، پیشبینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه زیاد آنها را از بین ببرند، به وقوع خواهد پیوست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار