در یک کتاب بیان شد؛

دعاهای صحیفه سجادیه از نگاه روان‌شناختی

کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی»، به مسأله و ضرورت نیایش در زندگی انسان پرداخته و نگرش صحیح به دعا و تأثیرات متعدد نیایش بر سلامت روان را بیان کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ - 18June 2016

دعاهای صحیفه سجادیه از نگاه روان‌شناختی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ازجمله جلوههای عمیق و دقیق کتاب صحیفه سجادیه، ترسیم بهداشت روانی و تعلیم راهکارهای آن است که انسان امروز بهویژه جامعه دینی، بیش از پیش به آن نیازمند است؛ تا بتواند بحرانها و آسیبهای معنوی و روانی خود را در پرتو آن التیام بخشد. بنا بر این نویسنده در این کتاب سعی کرده تا با نگاهی علمی- روانشناختی به تحلیل و تبیین آموزههای ناب صحیفه سجادیه در ارتقای بهداشت روانی بپردازد. به این منظور  در این کتاب، به مسأله و ضرورت نیایش در زندگی انسان پرداخته شده و نگرش صحیح به دعا و تأثیرات متعدد نیایش بر سلامت روان بیان شده است.

این کتاب، در 54 بخش با سبکی خاص به رشته تحریر در آمده که در هر صفحه، یک بند از نیایش صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی، مورد تحلیل قرار گرفته؛ اما این تحلیل به خاطر محدودیتهای متعدد، بهصورت موجز بیان شده؛ زیرا هدف اصلی، ایجاد نگرش بدیع به دعا بوده است.

برخی از موضوعات این کتاب عبارت است از: دین برای انسان، تعریف دین و آثار دینداری، تاریخچه سیر تحولات رابطه دین و بهداشت روانی، نیایش، نگرش جامع به دعا، دعا از دیدگاه امام علی(ع)، دعا از منظر علما و محققان و....

چاپ دوم کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» در 408 صفحه، قطع وزیری، شمارگان 500 نسخه و به قیمت 17000 تومان عرضه شده است. دفتر نشر معارف در تبیین آموزههای زین العابدین امام سجاد(ع) تاکنون کتابهای «نیلوفر نیایش: سیره و سخنان امام سجاد(ع)» (نوشته حجت الاسلام حسین سیدی)، «امام سجاد (ع)؛ تاریخ و سیره» (از مجموعه پرسشها و پاسخهای دانشجویی ـ جلد 64)، «تاکتیکهای جنگی دفاع از مرزهای اسلامی در دعای "اهل الثغور" امام سجاد(ع)» (نوشته علامه سید جعفر مرتضی عاملی؛ ترجمه حسن مجیدی و مطهره محسنبیگی»، «بررسی نقش امام سجاد(ع) در رهبری شیعه پس از واقعه کربلا» (نوشته دکتر محسن رنجبر) و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد(ع): شرح دعای مکارم الاخلاق» (نوشته دکتر محمدجواد لیاقتدار) را منتشر کرده است.

***

برای تهیه کتاب «صحیفه سجادیه با اشاراتی به بهداشت روانی» و دیگر آثار دفتر نشر معارف میتوان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب در سراسر کشور اقدام کرد.

نظر شما
پربیننده ها