در کتاب «روزهای بی‌آینه»؛

خاطرات همسر خلبان شهید لشگری منتشر می شود

کتاب «روزهای بی‌آینه» بازگوکننده خاطرات منیژه لشگری همسر سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری از زندگی و دوره 18 ساله اسارت همسرش به کوشش گلستان جعفریان به‌زودی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ - 18June 2016

خاطرات همسر خلبان شهید لشگری منتشر می شود

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، گلستان جعفریان نویسنده درباره کتاب جدیدش گفت: کتاب «روزهای بیآینه» شامل خاطرات منیژه لشگری همسر سرلشکر خلبان شهید آزاده حسین لشگری از زندگیاش و چگونگی تحمل 18 سال دوری از همسرش در دوره اسارت است.

وی ادامه داد: این کتاب به روایت ناگفتههایی از جنگ تحمیلی میپردازد و چگونگی انتخابهای یک زن در نبود همسرش و به دوش کشیدن بار زندگی توسط دختری 18 ساله به همراه فرزند 4 ماههاش را شرح میدهد که روایت آن بهصورت اول شخص و در قالب مستند داستانی است؛ که به دلیل واقعی بودن آن سنگینی بار مستند در این کتاب بیشتر به چشم میخورد.

این نویسنده مراحل تألیف این کتاب را بسیار جالب دانست و گفت: تألیف این کتاب بهطور تقریبی یک سال به طول انجامید و در این مدت برای خودم بسیار جالب بود که با چنین زن قوی و محکمی سر و کار داشتم و لحظه به لحظه میتوانستم خودم را جای او ببینم.

جعفری درباره این موضوع که این کتاب تا چه حد پاسخگوی نیاز جامعه امروز ما خواهد بود، گفت: به نظر من کتاب «روزهای بی آینه» دارای نگاه تازهای است و به نوع ویژهای به زندگی خانواده شهید لشگری پرداخته است، به گونهای که میتواند درگیریهای همسر این شهید را با افکار خود و اطرافیانش به طرز کامل تشریح کند و این که یک زن چگونه مدت 18 سال را به همراه پسرش در دوره اسارت همسر میگذراند، برای خوانندگان و علاقهمندان به موضوع هنر مقاومت جالب توجه باشد و در واقع این کتاب به جنگ با رویکرد متفاوتی پرداخته است.

وی درباره استقبال مخاطبین از «روزهای بیآینه» اظهار داشت: بسیار خوشبین هستم که خوانندگان به این کتاب جذب شوند. چون اتفاقات بیان شده در آن، درگیریهای یک انسان را به همراه تمام حاشیهها و فراز و نشیبهایش توضیح میدهد که ممکن است برای اکثر افراد بهصورت روزمره پیش بیاید و خوانندگان میتوانند با شخصیت اصلی این کتاب همذاتپنداری داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار