در یازدهمین قسمت برنامه «ماه نشان» شبکه افق تشریح شد

داستان دو برادر که با یک کفش به مدرسه می‌رفتند

یازدهمین قسمت برنامه «ماه نشان» با حضور مدیران دو موسسه خیریه حمایت از کودکان بی سرپرست، جمعه شب از شبکه افق پخش شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ - 18June 2016

داستان دو برادر که با یک کفش به مدرسه می‌رفتند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از روابط عمومی شبکه افق، برنامه شب یازدهم «ماهنشان» با حضور فاطمه عموخلیلی مدیرعامل خیریه عسکرالمهدی(عج) و فرزانه ادیبی تاش مدیر موسسه حضرت زینب(س) برگزار شد.

فاطمه عموخلیلی در ابتدای این برنامه که با محوریت توجه به کودکان یتیم روی آنتن شبکه افق رفت، اظهار کرد: من از طلبههایی هستم که بنا به نیازهای مردم جامعه به سمت مردم مساجد رفتم و به تدریس و آموزش در گروههای مردمی اقدام کردم تا بتوانم پیوندی میان حوزه و مسجد برقرار کنم.

وی با بیان اینکه در سال 78 حدود 200 خانواده نیازمند شناسایی شده بودند، افزود: در ابتدا شروع به جمعآوری خیریههای مردمی برای نیازمندان کردیم و این راه را ادامه دادیم و در سال 84 موفق به کسب مجوز برای تاسیس موسسه خیریه عسکرالمهدی(عج) شدیم که در آن، مسائل مربوط به خانواده از قبیل تهیه جهیزیه، خدمات درمانی و رفاهی و سلامتی آنها را پیگیری میکردیم.

مدیرعامل خیریه عسکرالمهدی(عج) یادآور شد: در حال حاضر دفاتر استانی موسسه در رباطکریم، شهریار، میدان قیام، ورامین، باقرشهر و رودهن دایر بوده و در حال فعالیت و تهیه ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی و کمک به دختران و بانوان بی سرپرست هستند.

عموخلیلی تصریح کرد: سعی ما این است که در مرحله اول دختران بیسرپرست، گذشته خود را فراموش کنند و سپس به فکر درمان و رفع نیازهای آنها باشیم.

مدیرعامل خیریه عسکرالمهدی(عج) اضافه کرد: به لطف خداوند و کمکهای مردمی و اقدامات جهادی همکاران در این موسسه موفق شدیم تا این افراد موفق به تحصیل دانشگاهی و کسب مدارک دانشگاهی، ازدواج و اشتغال شوند و حتی در مواردی به خوبی با همسران خود زندگی میکنند و الگویی برای دیگران شدهاند.

مهمان دیگر این برنامه فرزانه ادیبی تاش، مدیر موسسه حضرت زینب(س) بود. او با بیان اینکه فعالیت های خود را با شناسایی دختران نیازمند در مدارس آغاز کرده است، گفت: در مدارس به دنبال کودکان نیازمند و تحقیق درباره وضعیت معیشتی آنها میرویم و بر همین اساس آنها را به صورت نقدی و یا غیرنقدی مورد حمایت خود قرار می دهیم.

وی افزود: در سال 84 موسسه خیریه حضرت زینب(س) با مجوز بهزیستی راهاندازی شد و سرپرستی چندین دختر بیسرپرست را بر عهده گرفتیم که در حال حاضر این تعداد به 26 نفر رسیده است.

مدیر موسسه خیریه حضرت رینب(س) گفت: کمکهای مالی و غیرمالی این موسسه از طریق کمکهای مردمی به خیریه تامین میشود، به لطف خداوند خیرینی هستند که همکاریهایی با ما دارند تا دست هیچ مادر و فرزندی خالی نماند تا دختران بدسرپرست درس و تحصیل خود را رها نکنند.

ادیبی تاش در ادامه به ذکر خاطرهای پرداخت و گفت: خانوادهای در شهر ری داشتیم که پدر بیماری داشتند و نمیتوانستند آن را تنها بگذارند؛ بنابراین پسران آنها هرکدام یک روز درمیان به مدرسه میآمدند و درس میخواندند؛ که بعد از مدتی متوجه شدیم به دلیل داشتن تنها یک عدد کفش این عمل صورت میگیرد؛ ما هم سعی کردیم نیاز آنها را تامین و به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

مدیر موسسه حضرت زینب(س) گفت: در کار این موسسه برای توجه و حمایت از محرومان جامعه تقسیمبندی صورت گرفته است و بهصورت جهادی و گروهی پیش میرویم؛ کودکانی که زندگی خوبی ندارند به سراغ خانههایی مثل موسسه حضرت زینب(س) میآیند و وظیفه ما این است که مانند فرزندان خود از آنها نگهداری کنیم و نگذاریم غصههایشان بیشتر شود و حتی برای خانوادهها ارزاق و هزینه درمان و تحصیل درنظر گرفتیم که بهصورت ماهیانه در اختیارشان قرار میگیرد.

در پایان این گفتوگوی صمیمی و ساده، هدیهای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به فاطمه عموخلیلی مدیرعامل خیریه عسکرالمهدی(عج) و فرزانه ادیبی تاش، مدیر موسسه حضرت زینب(س) تقدیم شد؛ تا یک روز بهصورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار