کتاب‌های دفاع مقدس و سرداران قهرمان به کودکان معرفی می‌شوند

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران مجموعه‌ای از کتاب‌های این اداره کل را ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در برنامه «مهر و نیایش» عرضه کرده است.
کد خبر: ۸۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ - 18June 2016

کتاب‌های دفاع مقدس و سرداران قهرمان به کودکان معرفی می‌شوند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مهر و نیایش» ویژهبرنامهای است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون برپا شده است و یکی از غرفههای آن به ارائه بیش از 15 عنوان از کتابهای انتشارات «صریر» وابسته به این اداره کل اختصاص یافته است.

در این میان دو عنوان از مجموعه کتابهای «قهرمانان» از این ناشر دفاع مقدس، از جمله شاخصترین این آثار است که تلاش میکند این سرداران هشت سال دفاع بیامان ملت ایران در مقابل رژیم بعثی عراق را به کودکان و نوجوانان معرفی کند.

به گفته مسوول این غرفه، سرداران شهیدان «علی صیاد شیرازی» و «محمد بروجرودی» الگوهایی هستند که در قالب این کتاب و با شیوه کمیک استریپ با تصویرسازی «حسین اجاقی» به مخاطبان معرفی میشوند.

حمیدرضا هوشمندان مدیر هنری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران توضیح داد که این مجموعه قرار است در 22 جلد برای کودکان و نوجوانان منتشر شود.

وی هدف اصلی اداره کل از ورود به حوزه نشر کتاب برای این گروه سنی از مخاطبان را - که به گفتهی وی آن همه ارزشهای دفاع مقدس را ندیدهاند - معرفی این ارزشها در قالب کتاب و آثار مکتوب به آنها عنوان کرد.

هوشمندان با بیان این که این آثار را شماری از نویسندگان و شاعران نامآشنا تدوین کرده و سرودهاند، یادآور شد که برخی از این کتابها نیز به قلم رزمندگان صاحب قلم دفاع مقدس نوشته شده است.

این مدیر هنری در عین حال تاکید کرد که بنیاد تلاش میکند با انتشار این آثار، ارزشهای دینی و انقلابی و خصلتهایی مانند مردانگی، از خودگذشتگی و دفاع از حریم وطن را به بچهها منتقل کند.

در غرفه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران کتابهای دیگری نیز مانند «مسافر سپیدهدم» از سرودههای «طیبه شامانی» با تصویرگری «بهناز زنگی»، «یک دنیا پروانه» با نگارش زندهیاد «امیرحسین فردی» و تصویرگری روانشاد «علی نامور»، «قهرمان کوچک» سروده «عابد کریمی» با تصویرگری «لیلا اکبری» و... و. ارایه شده است.

ویژهبرنامه مهر و نیایش از روز 26 خرداد در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا 4 تیر 1395 از ساعت 19 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار