توافق آمریکا و روسیه برای هماهنگی بیشتر در زمینه عملیات‌های نظامی در سوریه

وزارت دفاع روسیه از توافق با آمریکا برای هماهنگی بیشتر در زمینه عملیات‌های نظامی 2 کشور در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ - 20June 2016

توافق آمریکا و روسیه برای هماهنگی بیشتر در زمینه عملیات‌های نظامی در سوریه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، روسیه از توافق با آمریکا برای هماهنگی بیشتر در زمینه عملیاتهای نظامی در سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که از واشنگتن خواسته است که نقشه پراکندگی نیروهای مورد حمایت خود را ارائه کند تا از وقوع حملات اشتباه جلوگیری شود.

روسیه و آمریکا هرکدام از نیروهای نظامی متفاوتی در جنگ داخلی سوریه حمایت میکنند. آمریکا روز جمعه مدعی شد که جنگندههای روسیه روز پنجشنبه یک گروه از معارضان سوری مورد حمایت این کشور در جنوب سوریه را هدف حملات خود قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه افزود که مقامات نظامی هر دو کشور طی یک ویدئوکنفرانس توافق کردند که نیاز به هماهنگی بیشتری میان آمریکا و روسیه در زمینه عملیاتهای نظامی در سوریه وجود دارد. 

کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه طی بیانیهای گفته که این توافق در یک مسیر سازنده و برای جلوگیری از حوادث در جنگ با تروریستها صورت گرفته است.

پنتاگون روز شنبه اعلام کرده بود که از مسکو درباره حمله به نیروهای معارض سوری مورد حمایت این کشور توضیح خواسته است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اتهامات آمریکا را رد کرده و گفته که حملات روسیه 300 کیلومتر دورتر از جایی صورت گرفته است که آمریکا میگوید نیروهای مورد حمایتش در آنجا مستقر بودهاند. 

ویدئوکنفرانس مذکور در حالی برگزار شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با اسد در دمشق دیدار کرد و از پایگاه هوایی روسیه در سوریه بازدید به عمل آورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار