جنگ افزار شناسی9/

"جت رنجر"؛ از پست دیده‌بانی تا تنظیم تیر توپخانه + عکس

بالگرد شناسایی 206 موسوم به جت رنجر دو نوع ماموریت تاکتیکی و لجستیکی را انجام می‌دهد که بخش ماموریت‌های تاکتیکی- شناسایی، فرماندهی- کنترل و پست دیده‌بانی را شامل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ - 21June 2016

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، بالگرد 206 نوعی بالگرد شناسایی تک موتوره ساخت کارخانه آلیستون است که موتور آن با 400 اسب بخار میتواند با 3200 پوند وزن پرواز کند.

جت رنجر که سال 47 وارد ناوگان هوانیروز کشور شده است، در دوران دفاع مقدس در کنار بالگردهای کبرا عملیاتی شده و با نفوذ به قلب مواضع دشمن گزارشهای لازم را جهت انهدام عناصر رزمی دشمن به بالگردهای هجومی ارائه کرده است.

این بالگرد با احتساب خدمه گنجایش 5 نفر را دارد و میتواند با یک باک سوخت، سه ساعت مداومت پروازی داشته باشد. سبک بودن و چالاکی این بالگرد باعث شده تا از قابلیت مانور هوایی برخوردار باشد، و کمتر در تیررس دشمن قرار گیرد.

حداکثر سقف پروازی بالگرد 206 در صورت مجهز بودن به کپسول اکسیژن 20 هزار پا است. و حداکثر سرعت آن بر سطح دریا 130 مایل معادل 234 کیلومتر در ساعت است.

**ماموریتهای جت رنجر؛ از پست دیدهبانی تا تنظیم تیر توپخانه

بالگرد شناسایی 206 موسوم به جت رنجر دو نوع ماموریت تاکتیکی و لجستیکی را انجام میدهد که بخش ماموریتهای تاکتیکی- شناسایی، فرماندهی- کنترل و پست دیدهبانی را شامل میشود.

همچنین این بالگرد هدایت گردان زرهی و نیروهای پیاده را انجام در حوزه رزم زمینی انجام میدهد؛ که طی این فرآیند فرمانده گردان زرهی با استفاده از این بالگرد وضعیت را برای نیروهای زمینی روشن و آنان را هدایت میکند.

این نوع بالگرد در مواردی چون تنظیم تیر توپخانه، کنترل و فرماندهی، ترابری سبک، پخش اوراق، شناسایی، و جنگ الکترونیک کاربرد عملیاتی داشته و در حوزه رزم هوایی نیز قبل از ورود بالگردهای هجومی یا همراه با آن وارد منطقه رزم شده و ضمن فیلمبرداری و عکسبرداری از صحنه عملیاتی، اطلاعات لازم را در دسترس یگان هوایی هوانیروز قرار میدهد.


هوانیروز در سالهای اخیر با نصب برخی تسلیحات دفاعی بر روی این بالگرد بر قابلیتهای آن افزوده و آن را مسلح کرده و از آن بهعنوان یک بالگرد رزمی- شناسایی نیز استفاده میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار