معاون سیاسی-امنیتی استاندار ایلام:

درمان آسیب‌های اجتماعی در سایه مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر است

معاون سیاسی-امنیتی استاندار ایلام گفت: درمان آسیب‌های اجتماعی در سایه مشارکت اجتماعی و همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۸۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ - 21June 2016

درمان آسیب‌های اجتماعی در سایه مشارکت اجتماعی امکان‌پذیر است

به گزارش دفاع پرس از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری این استان، حسین کلانتری در نشست علمی تخصصی اعتیاد، مسئولیت اجتماعی، ظرفیتها، راهکارها و چالشها اظهار کرد: حذف آسیبهای اجتماعی و به صفر رساندن آنها امکانپذیر نیست؛ ولی نباید اجازه دهیم میزان و مقدار بروز این مسائل از حد و خط قرمز فراتر رود؛ بلکه با واقعبینی و شفافسازی روزبهروز برای کاهش آن باید گام برداریم.

وی افزود: زندگی اجتماعی آسیبهای اجتماعی را نیز به دنبال دارد و مقابله با آن نیز نیازمند راهکار و مشارکت اجتماعی تمامی افراد جامعه است.

معاون استاندار ایلام، یادآور شد: عوامل متعددی دستبهدست هم میدهند تا یک آسیب در جامعه گسترش پیدا کند. پیش از این تعداد معدودی مواد مخدر سنتی در جامعه وجود داشت؛ ولی اکنون با صدها گونه انواع مخدرهای شیمیایی و صنعتی روبرو هستیم؛ که رویارویی و دفع خطر از آنها بسیار دشوار است.

 کلانتری تأکید کرد: به جز با اقدامات کارشناسی و راهکار علمی نمیتوان با آسیبهای اجتماعی برخورد مناسب داشت؛ بر همین اساس مدیریت ارشد استان سال گذشته تفاهمنامهای را با دانشگاه تهران به منظور بررسی روند بروز آسیبهای اجتماعی منعقد و اتاق ایلام در این مرکز دانشگاهی راهاندازی شد تا با انجام تحقیقات علمی و بررسی زمینههای بروز آسیبها، راهکارهای علمی مقابله با آنها شناسایی و اجرایی شود.

وی گفت: در سایه تلاش مجموعه دستگاههای اجرایی، فرهنگی، انتظامی و امنیتی و سازمانهای مردم نهاد روند بروز آسیبهای اجتماعی در استان طی سالهای اخیر کاهشیافته؛ بهطوری که در مقایسه با سال 93 شاهد کاهش 25 درصدی وقوع خودکشی در ایلام بودیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین از کسب رتبه دوم در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و رتبه نخست کشور در پیگیری امور اجرایی ستاد مقابله با آسیبهای اجتماعی در استان خبر داد.

در ادامه این نشست، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز اظهار کرد: آسیبهای اجتماعی در همه جوامع و در زمانهای مختلف بروز و ظهور داشتهاند؛ ولی شکل و نحوه توزیع آن تغییر پیدا میکند.

مهرعلیزاده، بیان کرد: سیستم هوشمند مقابله با آسیبهای اجتماعی همچون نزاع، خودکشی و اعتیاد باید در استان شکل بگیرد، تنها با نگاه امنیتی و سلبی نمیتوان با این موضوعات برخورد کرد، طی سالهای گذشته گفتمان عمرانی در کشور حاکم بود که باید این رویه به گفتمان اجتماعی تغییر یابد.

وی، یادآور شد: رواج فراگیر نمایش ثروت به تهدیدی برای جامعه امروز ایران تبدیلشده که با سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیاز در تضاد آشکار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، خاطرنشان کرد: مهمترین الزام در برخورد با آسیبهای اجتماعی پذیرش واقعیات و صادق بودن با مردم است و برای اینکه عموم افراد جامعه را نسبت به افزایش آثار و تبعات آن حساس کنیم باید میزان مشارکت آنان را در رویارویی با آسیبهای اجتماعی بالا ببریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار