دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

حملات موشکی ارتش یمن به پایگاه مزدوران سعودی/ 17 کشته و زخمی در حمله جنگنده‌های ائتلاف

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه مزدوران سعودی در مأرب و الجوف را هدف حملات موشکی قرار دادند.
کد خبر: ۸۸۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 21June 2016

حملات موشکی ارتش یمن به پایگاه مزدوران سعودی/ 17 کشته و زخمی در حمله جنگنده‌های ائتلاف

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن در آستانه ورود به پایگاه استراتژیک «العند» واقع در استان «لحج» یمن قرار گرفتند.

براساس این گزارش، جنگندههای ائتلاف سعودی در ادامه حملات بیوقفه خود منطقه «الکعبین» را در شهرستان «القبیطه» هدف حمله قرار دادند؛ که در جریان این حمله 10 شهروند یمنی شهید و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این شبکه در ادامه گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن بعد از درگیری شدید با مزدوران «عبدربه منصور هادی» موفق شدند بر کوه استراتژیک «جالس» که مشرف به پایگاه هوایی العند است، تسلط  پیدا کنند.

پایگاه هوایی العند در 20 کیلومتری استان لحج یمن قرار دارد که سربازان آمریکایی، اماراتی، سعودی و سودانی در آن مستقر هستند.

از سوی دیگر وزارت دفاع یمن اعلام کرد: تعدادی از مزدوران عبدربه منصور هادی در جریان سیطره ارتش و کمیتههای مردمی بر کوه «فاطم» در منطقه «حریب نهم» کشته و زخمی شدند؛ این درحالی است که مزدوران رئیس جمهور مستعفی یمن حملات موشکی و خمپارهای خود را علیه دو منطقه «بنی بارق» و «ملح» در شهرستان «نهم» همچنان ادامه میدهند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن محل استقرار مزدوران عبدربه منصور هادی را در پادگان «تداوین» در شمال استان مأرب با موشک روسی «اورگان» هدف قرار دادند. در مقابل نیز جنگندههای ائتلاف سعودی با ادامه نقض آتشبس منطقه «غیلبن شجاع» در شهرستان «حریب القرامش» و منطقه «المخدرة» در شهرستان «صرواح» را در غرب مأرب چندین مرتبه هدف حملات هوایی قرار دادند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن محل استقرار مزدوران سعودی را در اداره امنیت و  ساختمان دولتی در شهر «الحزم»، مرکز استان جوف نیز هدف حملات خمپارهای خود قرار دادند.

گزارشها حاکی از آن است که نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن در استان تعز با مزدوران سعودی درگیر شدند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 14 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.
 
در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار