کاخ سفید مخالفت سنا با تدابیر کنترل سلاح را محکوم کرد

سخنگوی کاخ سفید در اظهارات تندی، مخالفت سنا در تصویب تدابیر جدیدی برای محدود کردن فروش سلاح در آمریکا را محکوم کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ - 21June 2016

کاخ سفید مخالفت سنا با تدابیر کنترل سلاح را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل بین الملل دفاع پرس، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به شبکه سی ان ان گفت: ناکامی سنا در تصویب تدابیر لازم برای کنترل فروش سلاح در آمریکا، یک نمایش شرم آور از بزدلی بوده است.

ارنست در ادامه تصریح کرد: مخالفت سنا با 4 پیشنهاد ارائه شده برای کنترل سلاح در آمریکا، هیچ کاری برای دور نگه داشتن افراط گرایان از دستیابی به سلاح انجام نخواهد داد.

وی گفت: چیزی که شب گذشته مشاهده کردیم، نمایشی شرم آور از بزدلی و ترس بود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: نمایندگان ضجه و زاری ناشی از خشونت سلاح را مشاهده می کنند ولی هیچ کاری درباره آن انجام نمی دهند. در حالی که هیچ لایحه ای نمی تواند از همه خشونت اسلحه در آمریکا جلوگیری کند، چرا ما کار بیشتری انجام ندهیم؟

پس از تیراندازی هفته گذشته در یک کلوب شبانه در اورلاندو که مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا به شمار می رود، سنای آمریکا روز دوشنبه چهار اقدام پیشنهادی برای محدود شدن فروش سلاح در این کشور را رد کرده است.

تیراندازی اورلاندو فشارها بر نمایندگان آمریکایی را تشدید کرده است. مخالفت سناتورها با تدابیر جدید محدودکردن فروش سلاح نشان می دهد که اهرم فشار سیاسی در کنگره از سوی حامیان حقوق اسلحه و انجمن ملی سلاح همچنان قدرت زیادی دارد.

جمهوریخواهان و متحدان آنها در انجمن ملی سلاح اعلام کرده اند که طرح های پیشنهادی دموکراتها بیش از حد محدودکننده بوده و در تناقض با حقوق قانونی برای داشتن اسلحه بوده است. دموکراتها نیز از سوی دیگر ضمن انتقاد شدید از 2 طرح پیشنهادی جمهوریخواهان، آنها را به جانبداری از انجمن ملی سلاح متهم کرده اند.

نظرسنحی ها نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها از اعمال محدودیت های بیشتر برای کنترل سلاح حمایت می کنند. بیش از 310 میلیون قبضه سلاح در اختیار شهروندان آمریکایی است.

کنترل سلاح به یکی از بحث های داغ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تبدیل شده است. در حالی که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات از اعمال محدودیت های بیشتر اسلحه حمایت کرده است ولی دونالد ترامپ نامزد جنجالی حمهوریخواه گفته است که باید درباره این مساله با انجمن سلاح گفتگو کند.

یکشنبه هفته گذشته به نام عمر متین که یک شهروند آمریکایی افغانیتبار است با تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار