یادداشت؛ سید مسعود علوی/

هشدار سردار را جدی بگیرید!

سردار سلیمانی در هشدار خود اعلام کرده است؛ «تعدی به شیخ عیسی قاسم به مقاومت مسلحانه و سقوط رژیم بحرین منجر خواهد شد.» رژیم آل خلیفه این نصیحت مشفقانه سردار سلیمانی را باید جدی بگیرد و از این گونه اقدامات خشونت آمیز پرهیز کند.
کد خبر: ۸۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ - 22June 2016

هشدار سردار را جدی بگیرید!

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه «رسالت» در سرمقاله شماره امروز خود به قلم سید مسعود علوی نوشت:

هشدار بی سابقه سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به آل خلیفه، یک هشدار جدی است. پیش از این وزارت خارجه، سلب تابعیت آیت الله شیخ قاسم از سوی آل خلیفه را محکوم کرده بود. حکام بحرین اگر عقلانیت سیاسی خود را به کار ببرند، باید آن را جدی تلقی کنند. بدون شک هشدار سردار سلیمانی خبر از یک جهش در استراتژی منطقهای ایران دارد.

همین واقعیت ضرباهنگ هشدار را مضاعف میکند. سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم باعث واکنشهایی در داخل بحرین و نیز کشورهای اسلامی شد، تا جایی که حتی آمریکا هم این اقدام رژیم بحرین را غیرقانونی خواند. دکتر لاریجانی رئیس مجلس، دیروز در برابر این اقدام ظالمانه واکنش نشان داد و صریحاً گفت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نشان دهنده نفسهای آخر آل خلیفه است.

از آغاز بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان، رژیم آل خلیفه همواره مورد اعتراض مردم بحرین به عنوان حاکمیت اقلیتی بر اکثریت واقع شد. مردم، اعتراضات مسالمت آمیز داشتند، اما رژیم آل خلیفه همواره از زور برای برخورد با خواستههای برحق مردم استفاده کرده و ناراضیان را به زندان انداخته، شکنجه کرده و تبعید نموده و بالأخره سلب تابعیت رهبران دینی مردم را به عنوان آخرین راهکار انتخاب کرده است. این رویکرد، رژیم آل خلیفه را با برخورد سخت مردم و فروپاشی، مواجه میکند.

سردار سلیمانی در هشدار خود اعلام کرده است؛ «تعدی به شیخ عیسی قاسم به مقاومت مسلحانه و سقوط رژیم بحرین منجر خواهد شد.» رژیم آل خلیفه این نصیحت مشفقانه سردار سلیمانی را باید جدی بگیرد و از این گونه اقدامات خشونت آمیز پرهیز کند.

چندی پیش رژیم آل خلیفه مدت حبس شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق را به 9 سال افزایش داد. همچنین دادگاه اداری بحرین 25 خرداد حکم تعلیق فعالیتهای جمعیت الوفاق را، که از بزرگترین جمعیتهای معارض آل خلیفه است، صادر و اموال آنان را نیز مصادره کرد.

دادستان عمومی بحرین نیز در ادامه سرکوب معارضان، گروههای الرساله و التوعیه الاسلامیه را هفته گذشته منحل اعلام کرد. مفهوم این تحرکات چیست؟ فشردن گلوی ملت و سلب کمترین آزادیهای سیاسی در بحرین، به کجا میانجامد؟ آیا راهی جز مبارزه مسلحانه باقی میگذارد؟

مردم و گروههای بحرینی همواره از طریق اعتراضات مسالمت آمیز، حرف خود را به گوش جهانیان و نیز حکام مستبد آل خلیفه رساندهاند. اما آل خلیفه همه راههای مسالمت آمیز را سد کرده و یک راه، بیشتر جلوی معترضان باقی نگذاشته است. مردم بحرین پنج سال است راه مسالمت آمیز را برای دستیابی به حقوق اولیه خود طی کردهاند، اما در این مدت جز سرکوب وحشیانه، زندان و شکنجه پاسخی دریافت نکردهاند.

دیده بان حقوق بشر معتقد است لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم، بحرین را به سختترین روزها میکشاند. مجلس اعلای لبنان میگوید؛ تعرضهای آل خلیفه به حد فاجعه رسیده است، اما گوش شنوایی در منامه وجود ندارد. این گوش فقط با صدای غرش گلولهها حاضر به شنوایی است.

این راهی است که آل خلیفه انتخاب کرده است. این رژیم پوشالی قطعاً به سرنوشت امثال مبارک، قذافی و... دچار خواهد شد. اوضاع بحرین بیش از هر زمان دیگری، ملتهب است.

در واکنشهای اولیه، خبرهای رسیده حاکی است مردم در منطقه الدراز، زادگاه شیخ عیسی قاسم با پوشیدن کفن به خیابانها آمده و اعتراض خود را اعلام کردند. این آغازی برای اعتراضات جدیتر است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار