در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی مطرح شد؛

آمریکا دشمن شماره یک امنیت جهانی

قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی گفت: ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را که از نقض‌کنندگان حقوق بشر در ایران و جهان است، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌دانند.
کد خبر: ۸۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ - 22June 2016

آمریکا دشمن شماره یک امنیت جهانی

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری اعلام برنامههای هفته حقوق بشر آمریکایی با حضور علی اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل این شورا برگزار شد.

آبخضر در این نشست به هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکایی در تیرماه  1397 اشاره کرد و با بیان اینکه امروز افشای چهره حقوق بشری آمریکا، وظیفه همه آزادگان جهان است، گفت: بر اساس خوی ظالمانه و مستکبرانه آمریکا و ظلم و ستمی که در نیمه اول تیر ماه بر ملت ایران داشته موضوع افشای چهره حقوق بشری شیطان بزرگ در مجموعه برنامههای فرهنگی، تبلیغی و نشستهای سیاسی و مردمی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با ادامه روند ادبیات زشت، اهانتآمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با موضوع حقوق بشر در ایران و سایر کشورها زمان آن فرارسیده که چهره ضد حقوق بشری آنان را با افشای جنایات و ظلمشان بر ملت ایران در حوادث تیر ماه بازخوانی و آشکارسازی کنیم.

قائم مقام شورای تبلیغات اسلامی گفت: ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را که از نقضکنندگان حقوق بشر در ایران و جهان است، شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی میدانند.

آبخضر افزود: حوادث تلخ این ایام بهعنوان نمونهای از زیر پا گذاشتن حقوق بشر توسط نظام سلطه آمریکا مطرح است و اگر فقط بخواهیم کارنامه سراسر سیاه آمریکا و دخالتها و رفتارهای زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری در زمان پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی را به نگارش در آوریم و به دخالتها و شرارتهای آمریکا در سایر کشورهای مستقل و حتی کشورهای همپیمان آنان بپردازیم، زمان زیادی را میطلبد.

وی با اشاره به سرتیترها و محورهای شرارتهای سراسر سیاه آمریکا در مواجهه با ایران گفت: برخی از فهرست سیاه شرارتهای آمریکا شامل نقش اساسی مهم و پر رنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد و دخالت مستقیم در زمینه تمامیت ارزی ایران مستقل، نقش و کمکهای امنیتی آمریکا در راه اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک، حمایتهای آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه، طراحی کشتار و قتل دانشجویان و دانش آموزان در 13 آبان 1357 بوده است.

وی برخی دیگر از جنایات آمریکا علیه مردم ایران را مربوط به سالهای پس از انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: حمایت از گروههای به اصطلاح میانهرو نهضت آزادی، جبهه ملی، و سایر ملیگرایان ضد مذهب، طراحی نقشه تجزیه ایران، تلاش برای دامن زدن به اختلافهای داخلی، برنامهریزی در جهت سکولاریز کردن کشور، اجرای پروژه ایرانهراسی، طراحی قطعنامههای متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران، قرار دادن نام ایران در فهرست محور شرارت، زدن اتهام تروریستی به ایران، و جلوگیری از دستیابی دانشمندان ایرانی به علوم پیشرفته، برخی از اقدامات خصمانه پس از انقلاب بوده است.

قائممقام شورای تبلیغات اسلامی ادامه داد: رویکرد ما در برنامههای این هفته بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران، آگاهیبخشی در خصوص سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران، تبیین اندیشه و معرفی سیره و خصوصیات اخلاقی شهدای هفت تیر، تجلیل از ایثارگران انقلاب اسلامی و معرفی چهره نفاق و سازمان تروریستی منافقین بهعنوان ابزار دست استکبار جهانی خواهد بود.

آبخضر در پایان با اشاره به برنامههای در دست اقدام این هفته گفت: روز ششم تیر ماه، نماز و دعای شکرگزاری در مساجد انجام خواهد شد؛ همچنین مراسم سی و پنجمین سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر به مدت 2 روز و با سخنرانی دکتر محمدجواد لاریجانی و دکتر حشمت الله قنبری در محل یادمان شهیدان سرچشمه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ششم و هفتم تیرماه، خاطرهگویی خانوادههای شهدا و جانبازان، و دیدار خانوادههای شهدا با مقام معظم رهبری در عصر روز شنبه پنجم تیرماه، سخنرانی مسولان محترم قبل از نماز جمعه در سراسر کشور و تجدید چاپ کتاب زندگینامه شهیدان فاجعه هفتم تیر با عنوان عاشورای ایرانی اهم برنامههای این روز در سراسر کشور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار