منصور انوری خبر داد؛

نگارش سری دوم رمان «جاده جنگ»

نویسنده «جاده جنگ» از نگارش سری دوم این کتاب خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ - 22June 2016

نگارش سری دوم رمان «جاده جنگ»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «جاده جنگ» رمانی است که داستان آن بر مبنای یک حادثه واقعی در سال 1320 و ورود قوای روس به مشهد در جریان جنگ جهانی دوم نوشته شده است. نویسنده مشهدی، این واقعیت را دستمایه نوشتن یک رمان کرده است که قرار بود تا 15 جلد ادامه یابد. انوری حالا میگوید پرونده «جاده جنگ» بعد از جلد دهم بسته شده و ادامه آن تحت عنوان دیگری منتشر خواهد شد.

«جاده جنگ» از رمانهایی بود که در سال 1390 موفق به دریافت جایزه 110 سکهای جلال آل احمد شد. در حال حاضر هشت جلد از این رمان نوشته و راهی بازار نشر شده است. «جاده جنگ» داستان خود را در شمال خراسان تعریف میکند. در میانههای رمان نیز آرام آرام پای یک قهرمان محلی به نام «مرگان» را پیش میکشد که «زورووار» و گاه و بیگاه، درست بر سر بزنگاهها حاضر و با قوای بیگانه درگیر می شود و ضربات جدی بر ارتش روس وارد میکند. نویسنده در این رمان به خوبی توانسته فرهنگ مردم خراسان و بیگانه ستیزی آنها را به تصویر بکشد. توصیف جغرافیایی بستر رمان نیز از دیگر نقاط قوت «جاده جنگ» است.

توجه رهبر انقلاب به «جاده جنگ»

این رمان از جمله رمانهایی است که توجه رهبر انقلاب را نیز به خود جلب کرده است. محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در بازید سال گذشته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب تهران، جلد هفتم و هشتم این رمان را به عنوان کتابهایی که رهبری پیگیر انتشارشان بوده است را به ایشان معرفی کرد. انوری گفته است با توجه به بررسیهای که انجام شده، به این نتیجه رسیده که بسیاری از افراد به خواندن ادامه این سری داستانی علاقهمندند و پیشبینیاش این است که سری دوم نیز با استقبالی چون سری اول مواجه شود.

این اتفاق در حالی می افتد که جلدهای نهم و دهم «جاده جنگ» هنوز منتشر نشدهاند، اما در فرایند تولید قرار گرفتهاند و به احتمال زیاد تا انتهای سال جاری راهی بازار نشر میشوند. اولین جلد از رمان «گذرگاه» نیز احتمالاً از اواسط سال آینده منتشر خواهد شد. انوری انتشار «گذرگاه» را نیز مانند «جاده جنگ» به انتشارات سوره مهر سپرده است. او گفته «گذرگاه» با اتفاقات پیش از پانزده خرداد 1342 و رحلت آیت الله بروجردی شروع میشود و به دنبال آن به مسائل پیروزی انقلاب، غائله گروهکها، دفاع مقدس، پایان جنگ تحمیلی و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنهای پرداخته میَشود. «گذرگاه» قرار است تا 10 جلد ادامه یابد. منصور انوری به باشگاه نویسندگانی راه پیدا خواهد کرد که نگارش رمان 20 جلدی را در سابقه خود ثبت کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها