ترکیه به ارتباطش با حماس ادامه می‌دهد

وزیر خارجه ترکیه از تداوم دیدار مقامات این کشور با رهبران گروه فلسطینی حماس خبر داده و این دیدارها را مانعی بر سر راه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندانست.
کد خبر: ۸۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ - 22June 2016

ترکیه به ارتباطش با حماس ادامه می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، آنکارا در راستای تلاشهایش برای حمایت از یک صلح پایدار در منطقه به دیدار با مقامات گروه فلسطینی حماس ادامه خواهد داد.

وی افزود: این نشستها مانعی برای عادیسازی روابط ما با اسرائیل نیستند.

ترکیه و اسرائیل اخیرا گفته اند که در آستانه پایان دادن به اختلاف شش ساله خود بر سر حمله سال 2010 کماندوهای اسرائیلی به کشتی ترکیهای ناوگان آزادی نوار غزه هستند.

ترکیه از اسرائیل تقاضا کرده به منظور عادی سازی روابط دو طرف، عذرخواهی کرده، غرامت داده و محاصره نوار غزه را لغو کند. برای اسرائیل نیز محدود کردن فعالیت حماس در ترکیه مهم است.

چاوش اوغلو همچنین گفت، این صحیح نیست که وضعیت ترکیه به عنوان یک کشور کاندیدای پیوستن به اتحادیه اروپا بهانهای برای استدلالهای حامیان خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: این صحیح نیست در کمپین حامی خروج از اتحادیه اروپا این که ترکیه کی عضو اتحادیه اروپا می شود مورد بهرهبرداری قرار بگیرد. ترکیه هرگز باری به دوش اتحادیه اروپا نبوده است.

وی افزود، ترکیه تمایل دارد که انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند تا این اتحادیه قدرتمندتر باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار