رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم:

استان قم جزو رتبه های نخست در آموزش ضابطان قضایی است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: این استان در امر آموزش ضابطان جزو استان‌های نخست کشور است و دوره‌های مربوطه با حضور قضات برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ - 26June 2016

استان قم جزو رتبه های نخست در آموزش ضابطان قضایی است

به گزارش دفاع پرس از قم، حسین صیدی در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد عدم اطلاع مردم از حقوق و وظایفشان است، ابراز داشت:آئین دادرسی کیفری جدید به بسیاری از حقوق افراد جامعه پرداخته و در این آئین شخص میتواند درخواست وکیل کند و ضابطین حق دریافت هیچگونه وجه از شاکی و متهم را ندارند و دریافت وجه جرم است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم بیان کرد: در قانون قبل تمام کارکنان نیروی انتظامی ضابط قوه قضائیه بودند اما در قانون جدید هیچ کسی ضابط نیست مگر اینکه آموزش دیده باشد و کارت ضابط بودن را دریافت کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه دادستان نظامی و عمومی براساس مقررات آئین دادرسی کیفری مقرر هستند که هر دو ماه یک بار کیفیت کار ضابطین را مورد بررسی قرار دهند، گفت: استان قم در امر آموزش ضابطان جزو استانهای نخست کشور است و دورههای ضابطین با حضور قاضیان  برگزارمی شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم افزود:درقانون جدید ضابطین بیش از یک ساعت نمیتوانند کسی را نگه دارند و باید شخص را به دادستان تحویل دهند، در قانون آمده که دادسرا حتی در ایام تعطیل هم حضور داشته باشد که این موضوع به این دلیل است که برخی افراد سوءاستفاده نکنند.

وی بابیان اینکه وقوع جرایم کارکنان نیروهای مسلح قم در سال 94 نسبت به سال 93، 15 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: با توجه به اقداماتی که از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح قم انجام گرفته ،سال به سال شاهد کاهش وقوع جرایم هستیم. یکی از نکات مورد توجه اینکه جرایم امنیتی در نیروهای مسلح استان قم وجود ندارد.

نظر شما
پربیننده ها