تولیت آستان قدس رضوی:

سهم قضات در ارتقاء امنیت ملی غیر قابل انکار است

حجت الاسلام سید رئیسی گفت: فضای مجازی اگر مدیریت و کنترل نشود، تبعات سنگینی را برای کشور و خانواده‌های ما به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ - 26June 2016

سهم قضات در ارتقاء امنیت ملی غیر قابل انکار است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مسئولان قضایی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیتالله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه ۱۳۶۰ و هفته قوه قضاییه، معیار و الگوی قضات را دستگاه قضا و عدالت امیرالمؤمنین(ع) معرفی و اظهار کرد: سهم قضات در ارتقاء امنیت ملی غیر قابل انکار است،  قضات عادل همچون صخرههای ثبات آرامش جامعه هستند که اضطرابهای اجتماعی را مرتفع و امنیت ملی را ارتقا میبخشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برخورد متناسب با جرم و صدور به هنگام حکم را در کاهش جرایم و جنایات بسیار موثر خواند و اضافه کرد: عملکرد قضات باید به گونهای باشد که مردم امنیت را در لوای قوه قضاییه عادل، احساس کنند و تحقق این مهم قطعا رضایتمندی بیشتر جامعه از نظام مقدس اسلامی و اعتماد به کارآمدی دستگاههای برخاسته از آن را در پی خواهد داشت.

وی اعتماد عمومی را یکی از ارکان اساسی امنیت ملی و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برخی کشورها مشروعیت خود را از قدرت نظامی و تسلیحاتی، عدهای از ثروت و برخی دیگر از ارتباطات سیاسی میگیرند، اما مشروعیت جمهوری اسلامی ایران از اعتماد و دلدادگی عموم مردم سرچشمه میگیرد و این اعتماد، سرمایه و پشتوانه بزرگ جمهوری اسلامی است که قضات در پاسداشت آن نقشی بیبدیل دارند.

دادستان سابق کل کشور با اشاره به سختیها و دشواریهای امر قضا، تصریح کرد: کار در قوه قضاییه توانایی ویژهای میطلبد، این قوه جایگاهی است که انسان نهتنها باید در برابر فشارهای خارجی ایستادگی کند، بلکه باید در برابر بغض و کینهای درونی خود نیز بایستد و عادلانه حکم کند.

حجت الاسلام رئیسی بر اهمیت مدیریت فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه تاثیرات تهاجم و شبیخون فرهنگی در بسیاری از پروندههای قضایی مشهود است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی اگر مدیریت و کنترل نشود، تبعات سنگینی را برای کشور و خانوادههای ما به دنبال خواهد داشت، قطعا بهرهگیری از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطات جمعی لازم و ضروری بوده اما نیازمند کنترل و تعیین سازوکار برای آن نیز هست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت و کنترل فضای مجازی منحصر به کشور ما نیست، بسیاری از کشورهای جهان بر فضای مجازی خود مدیریت و نظارت جدی دارند و اینطور نیست که به حال خود رها شده باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود در سال ۹۴ پرداخت و با اشاره به نقش دستگاه قضایی در سالم سازی جامعه خاطرنشان کرد: تمامی تلاشها و اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان خراسان رضوی، در راستای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به مراجعان بوده است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار