عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با دفاع پرس عنوان کرد؛

عدم بررسی موضوع تحریم ایران به‌واسطه خرید اس 300 در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون به‌ دلیل اینکه در دور جدید فعالیت مجلس یک جلسه داشته، موضوع تحریم ایران به‌واسطه خرید اس 300 را بررسی نکرده است.
کد خبر: ۸۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ - 28June 2016

عدم بررسی موضوع تحریم ایران به‌واسطه خرید اس 300 در کمیسیون امنیت ملی

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اینکه آیا این کمیسیون تاکنون درباره اقدام اخیر آمریکا برای تحریم ایران به دلیل خرید سامانه پدافندی اس 300 جلسهای داشته یا خیر، اظهار داشت: این موضوع هنوز در کمیسیون مطرح نشده؛ چون مجلس دهم حدود یک ماه است که شکل گرفته و طی این مدت هم نمایندگان مشغول تشکیل کمیسیون ها بودند؛ به همین جهت کمیسیون امنیت ملی در مدت یاد شده یک جلسه داشته و جلسه دوم هم در یکشنبه سیزدهم تیر برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه هم که برگزار شده چنین موضوعی عنوان نشده و حتی در جلسه هفته آینده کمیسیون هم بعید است موضوع یاد شده در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: داستان ما و آمریکا بنا به فرموده امام خمینی(ره) «رابطه گرگ و میش است» لذا تا وقتی چنین رابطه ای حاکم است، دشمنی ما و آمریکا هم ادامه خواهد داشت؛ بنابر این نمی توان به آمریکایی ها اعتماد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها هر روز یک جریان و بهانه جدیدی را علیه ایران درست می کنند تا بلکه ما را تابع خود سازند، عنوان داشت: شرایط ایران به گونه ای نیست که آنها بخواهند با جریانسازی مشکلاتی را برای ما بهوجود آورند؛ هرچند از اوایل انقلاب تاکنون آمریکاییها ایران را مورد انواع تحریم ها قرار دادند، اما با این وجود، اکنون ایران بهعنوان کشوری مقتدر و نیرومند، توانسته همه مولفههای قدرت را به نفع خود تغییر دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار