لزوم تبیین بیشتر شرایط جانبازان شیمیایی در سطح جامعه

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس زنجان گفت: اگر مردم و به ویژه جوانان از نزدیک جانبازان را ملاقات کنند به درک بیشتری از تحمل رنج آنها برای آسوده زندگی کردن ما و امنیت فعلی جامعه خواهند رسید.
کد خبر: ۸۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ - 28June 2016

لزوم تبیین بیشتر شرایط جانبازان شیمیایی در سطح جامعه

به گزارش  دفاع پرس از زنجان، علی مهدیخانی امروز با اشاره به لزوم تبیین بیشتر شرایط جانبازان شیمیایی در سطح جامعه افزود: اگر مردم و به ویژه جوانان از نزدیک این جانبازان را ملاقات کنند به درک بیشتری از تحمل رنج آنها برای آسوده زندگی کردن ما و امنیت فعلی جامعه خواهند رسید.

وی اظهار کرد:درزمان جنگ دیدیم که دشمنان از هیچ فرصتی برای کشتار ایرانیان دریغ نکردند و تا آخر جنگ، با برخورد نکردن نسبت به جنایات صدام باعث شدند تا وی برای ادامه کارهای خود جری تر شود.

مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: جانبازان جنگ تحمیلی به خصوص جانبازان شیمیایی سندهای زنده ای هستند که بازگو کننده رذالت اخلاقی و انسانی جبهه استکبار نسبت به خود و کشور هستند.

وی درباره زندگی جانبازان شیمیایی گفت: این جانبازان زندگی بسیار سختی دارند و با گذشت بیش از 27 سال از پایان جنگ و تحمل رنج جراحت های طاقت فرسا، هنوز شماری از آنان با مشکلات مالی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند.

مهدیخانی اظهار کرد:از زمانی که انسان برای تامین خواسته های خود و مقابله با کشور مهاجم سلاح های کشتار جمعی مثل بمب اتم اختراع کرد، برای نخستین بار از آن جهت کشتار وسیع در جنگ جهانی استفاده شد و بعد از آن، کشورهای غربی برای اینکه از همان سلاح ها در سطح جهان استفاده نشود کنوانسیون بین المللی تشکیل دادند.

وی یادآور شد: این کشورها همه را جز خود برای داشتن این ابزار ضد بشریت منع کردند و به واقع نخستین سنگ بنای تبعیض در بین کشورها را در آن کنوانسیون گذاشتند و تا امروز ما شاهد تفاوت ها میان این دو گروه از کشورها هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: دولت های غربی با همه این حال که دامنه ساخت و ساز و نگهداری سلاح های کشتار جمعی را در سایر کشورها به شدت کاهش دادند،اما خود مشغول ساخت و ساز، نگهداری و فروش انواع تسلیحات هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای زیر سلطه غرب مثل عراق بعثی در زمان حکومت صدام از حیث نگهداری و استفاده از سلاح ها به خصوص از نوع شیمیایی آن هیچ مانعی در سر راه خود نداشتند و صدای هیچ سازمان حقوق بشری هم در نمی آید.

مهدیخانی با بیان اینکه همیشه نگاه تبعیض آمیز جبهه استکبار نسبت به کل کشورهای مظلوم جهان وجود داشته، گفت: وقتی قدرت های جهانی دیدند در مقابل استراتژی انقلاب اسلامی توان مقابله ندارند با تحریک عراق به خصوص در سال های پایانی جنگ، به سمت استفاده از سلاح های شیمیایی روی آوردند و باعث کشتار و بیماری عده زیادی از مردم ایران شدند.

وی به حمله هوایی هفتم تیر سال 66 رژیم بعثی به شهر سردشت اشاره و گفت: دراین حمله، هزاران نفر مصدوم و چند صد نفرنیز شهید شدند و هنوز هم مردم آن منطقه از آسیب های جسمی، روانی و زیست محیطی آن بمباران رنج می برند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار