علی لاریجانی:

شرایط کشور رو به بهبود است/ یکشنبه آینده بررسی برنامه ششم آغاز می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور مسیرهای سنگلاخ اقتصادی را سپری خواهد کرد، گفت: شرایط کشور رو به بهبود و تعالی است.
کد خبر: ۸۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ - 29June 2016

شرایط کشور رو به بهبود است/ یکشنبه آینده بررسی برنامه ششم آغاز می شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قم، با اشاره به گذار کشور از یک دوره سخت و شرایط دشوار اظهار داشت: ارزیابی من این است که شرایط کشور رو به بهبود است و با وجود مسیر سنگلاخی که وجود دارد، در حال عبور از این مسیر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی وجود برخی مشکلات داخلی در عرصه تولید و سرمایهگذاری را غیرقابل قبول دانست و افزود: برخی از مشکلات مربوط به ساز و کارهای درونی بوده و مجلس دهم علاقهمند به تمرکز در موضوعات اقتصادی و رفع موانع تولید است.

لاریجانی با انتقاد از سختگیریهای مالیاتی در حوزه صنعت و تولید، گفت: در حوزه مالیات من حق میدهم که نباید در شرایط رکود، سختگیری کرد و باید برای فعالان این عرصه، فضای تنفسی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار بانکها نسبت به صنعتگران باید رفاقتآمیز باشد. اینکه نرخ سود را پایین بیاورند اما 10 درصد از پول را بلوکه کنند خیلی مشکلات را حل نمیکند چراکه بلوکهکردن حسابها روش نادرستی است که باید جلوی آن گرفته شود، البته باید این مسائل در برنامه ششم توسعه حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از مسئله رونق فضای تولید و کسب و کار در کشور به عنوان مهمترین و تنها راه حل مشکل بیکاری یاد کرد و گفت: مجلس جدید علاقهمند به این موضوعات است و امیدواریم با تمرکز بر موضوعات اقتصادی بتوانیم به رفع موانع موجود بر سر راه کمک کنیم.

وی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد: از روز یکشنبه آینده بررسی لایحه قانون برنامه ششم توسعه آغاز میشود که از همین جا دعوت میکنم تا خانه صنعت و معدن به همراه وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و بخشهای بازرگانی به ارائه راهکارهای رفع مشکلات و موانع موجود در اصلاح قانون برنامه بپردازند.

لاریجانی افزود: البته از صنعتگران و تولیدکنندگان میخواهم در مقابل مشکلات خسته نشوند و اشکالات را با روحیه و امیدوارانه مطرح نمایند و مأیوس نباشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به امکان پرش اقتصادی در این استان اشاره کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی بهدلیل ایجاد موانع بر سر راه سرمایه گذاران انتقاد کرد.

وی ادامه داد: مدیران باید ضوابط و قوانین کار نکردن را کنار بگذارند و به سرمایهگذاران کمک جدی کنند تا با سرمایهگذاری آنها وضعیت اشتغال حل شود نه اینکه با سنگاندازی آنها را منصرف کنند.

لاریجانی با اعلام این خبر که تعدادی از سرمایهگذاران در فضای رقابتی موجود و بهدلیل عدم همکاری مدیران اجرایی به استانهای دیگر جذب شدهاند، افزود: با یک راهنمایی جزئی نمیشود جذب سرمایه کرد و باید زمینههای این مهم را فراهم کرد.

در پایان این مراسم از 16 نفر از فعالان برتر صنعت و معدن استان قم توسط رئیس مجلس شورای اسلامی تجلیل بهعمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار