یادداشت/ مصطفی خدابخشی

چرا روز قدس مهم است؟

در ترازوی محاسبه قدرت های بزرگ، این رژیم منحوس صهیونیستی است که هر روز مورد ظلم قرار میگیرد و خون نا به حق ریخته شده مسلمانان که حق طبیعی مالکیت وطن خویش را دارند نادیده گرفته می شود.
کد خبر: ۸۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 30June 2016

چرا روز قدس مهم است؟

گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مصطفی خدابخشی: نمایش بزرگ اقتدار در راهپیمایی روز قدس فردا در سرتاسر جهان اسلام به نمایش گذاشته می شود تا بار دیگر سیاست های یک بام و دو هوای حاکم بر دیپلماسی جهانی با چالش رو به رو شود و این حقیقت با فریادی رسا به گوش برسد که مسئله حقوق بشر تنها یک بازی برای کنترل قدرت در میان قدرت های بزرگ است.

قدرت هایی که قرار نیست به همین سادگی دست از سر منطقه غرب آسیا بردارند و هر روز با آتش افروزی جدید به دنبال مقاصد خود در منطقه هستند.

آنطور که آمار نشان میدهد امریکا برای این آتش افروزی سالانه مبلغی بالغ بر سه میلیارد دلار هزینه ثابت به رژیم صهیونیستی پرداخت میکند تا بمب های خوشه ای به جان مردم بی دفاع فلسطین بیوفتد و هر روز خیابان های این کشور رنگ خون به خود بگیرد.

حال با همین سر نخ کوتاه که به صورت عریان در آمارهای جهانی وجود دارد می توان به ضرورت جدی گرفتن روز قدس پی برد. روزی که سالهاست از سوی قدرت های جهانی تحت شدیدترین سانسورهای خبری قرار میگیرد و بیشترین محدودیت ها برای برگزاری این راهپیمایی در کشورهای حامی رژیم صهیونیستی لحاظ می شود. کشورهایی که در صف اول حمایت از تروریسم دولتی قرار دارند و برگزاری این راهپیمایی را حمایت از تروریسم می نماند.

در این رابطه توجه به این نکته ضروری است که در ترازوی محاسبه قدرت های بزرگ، این رژیم منحوس صهیونیستی است که هر روز مورد ظلم قرار میگیرد و خون نا به حق ریخته شده مسلمانان که حق طبیعی مالکیت وطن خویش را دارند نادیده گرفته می شود.

بر اساس این معیار سنجش که با ابزارهای رسانه ای به مردم جهان مخابره می شود جایگاه ظالم و مظلوم عوض شده و بر همین اساس و با تکیه بر حمایت اذهان عمومی ترورهای کور، ترورهای هدفمند سران فلسطین، بمب باران، آتش افروزی در کشورهای همسایه فلسطین، شهرک سازی های غیر قانونی، دستگیری نمایندگان مجلس منتخب فلسطین، دیوار کشی و محاصره دائمی مردم این بخش از زمین؛ توجیه پذیر می شود و دیگر کسی از واقعیت های جاری در پشت دیوارهای بتنی سر به فلک کشیده مطلع نخواهد شد.

لذا برگزاری مراسم روز قدس از این باب دارای اهمیت می شود که یکبار دیگر ظلم وارد شده بر مردم فلسطین به گوش جهانیان می رسد همانطور که رهبر انقلاب فرمودند "روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید. البته تبلیغات جهانی منعکس نمیکنند؛ نکنند. آن کسانی که در زندانهای فلسطینی هستند، به ما گفتهاند که از شعار شما و حضور شما و مشت گرهکردهی شما -که حاکی از نیت و عزم صادقانهی شماست- احساس قوت و قدرت میکنند و ایستادگی مینمایند. آن کسی که در پشت دیوارهای زندان فلسطینی است، باید احساس تنهایی نکند، تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچهها و خیابانهای بیتالمقدس و نوار غزه و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است، باید احساس کند که شما پشت سرش هستید، تا بتواند مقاومت کند."

با این اوصاف برگزاری راهپیمایی روز قدس می تواند بهترین تریبون برای رساندن ندای خواسته های به حق مردم فلسطین به گوشش مردم جهان باشد. مردمی که زیر سایه سنگین سازمان ملل و دیگر کارتل های بزرگ صدای حق را نمی شنوند و تنها بر روی خطی حرکت می کنند که دیگران برایشان تعریف می کنند.

در عصر ارتباطات باید با فریادی رساتر این ندای حق خواهی را سر داد و مانع از شنیده نشدن ناله های کودکان در پس دیوارهای بتنی بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار