دعوت احزاب و گروه های مختلف برای حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس

احزاب و گروه های مختلف داخل و خارج کشور با انتشار بیانیه های جداگانه از عموم مردم برای حضور گسترده در روز جهانی قدس و نشان دادن انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی دعوت کردند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ - 01July 2016

دعوت احزاب و گروه های مختلف برای حضور گسترده مردم در روز جهانی قدس

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیین باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس ساعت 10 و 30 دقیقه امروز (جمعه) به طور همزمان در بیش از 850 شهر ایران آغاز می شود.
در همین راستا، احزاب و گروه های مختلف به طور جداگانه از اقشار مختلف جامعه برای حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت کردند.
رییس جمهوری در سخنانی، ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان را به شرکت گسترده و پرشور در مراسم روز جهانی قدس فرا خواند و گفت: امسال با انسجام و اتحاد بیشتر، شاهد حضور پرشورتر مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی در مراسم دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و آزادی قدس شریف خواهیم بود.
حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران برای لبیک گفتن به ندای امام راحل و پاسخ به صدای مظلومیت مردم فلسطین که حدود 70 سال است از خانه و زندگی خود آواره شده اند، در روز قدس با حضور باشکوه خود در خیابانها و میادین به سمت میعادگاه نماز جمعه حرکت کرده و فریاد حمایت خود از مظلومان عالم و بویژه مردم فلسطین را به گوش جهانیان خواهند رساند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در طول 37 سال گذشته همه ساله انجام شده و امسال از ویژگی خاصی برخوردار است، گفت: صهیونیستها در سالهای اخیر با تلاش پشت پرده و ایجاد ترور و درگیری میان کشورهای منطقه و جهان اسلام و همچنین جنگ مسلمان با مسلمان و نیز مسلمان با مسیحی، قصد دارند جنایات خود را به فراموشی بسپارند و کاری کنند که مسلمانان و مردم منطقه و جهان مظلومیت فلسطین و سبوعیت صهیونیستها را فراموش کنند.
روحانی تصریح کرد: نباید بگذاریم جنایات بزرگ صهیونیستها به دست فراموشی سپرده شود و مردم مظلوم فلسطین که حدود 70 سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده اند، احساس یأس و ناامیدی کنند.
رییس جمهوری تأکید کرد: صدای همه ما در روز قدس، صدای وحدت مسلمانان و حمایت از مردم آواره فلسطین خواهد بود.
روحانی گفت: مردم مسلمان جهان مسیر حمایت از مردم مظلوم فلسطین که همانا مسیر جهاد و ایستادگی برای آزادی قدس شریف است را با قوت ادامه خواهند داد.
رییس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در شرایط بحرانی منطقه احساس فضای تنفسی کرده است، گفت: رقابت برخی کشورهای اسلامی برای ارتباط با اسرائیل، این رژیم را گستاخ کرده است.
علی لاریجانی در جمع خبرنگاران افزود: روز قدس، روزی است که برای کل مسلمانان انرژی مضاعفی ایجاد می کند و روز روشنگری است. همچنین روزی است که مردم با آمدن خود به صحنه، تأثیر بسزایی در آینده مردم فلسطین خواهند داشت.
رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم نباید حس کنند تظاهرات فایده ای ندارد، گفت: تظاهرات نشان دهنده عزم و اراده قوی ملت ها برای حل مشکل فلسطین است.
وی خاطر نشان کرد: رقابت کشورهای اسلامی برای ایجاد ارتباط با اسرائیل، این رژیم را گستاخ کرده است.
لاریجانی افزود: متأسفانه موضوع فلسطین در سال اخیر دچار چالش هایی شد؛ هم بحران زدگی کشورهای اسلامی باعث تضعیف جایگاه فلسطین شد و هم رژیم صهیونیستی با احساس فضای تنفسی از شرایط، سوء استفاده کرد؛ از سوی دیگر برخی رفتارهای نادرست کشورهای اسلامی که مسابقه ای برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی گذاشتند که همین موضوع، گستاخی در اسرائیلی ها ایجاد کرد.
لاریجانی ادامه داد: اینجاست که نقش ملت ها و حضور آنها در صحنه می تواند شرایط را تغییر دهد و آگاهی را در ملت های مسلمان ایجاد کند و همین آگاهی ورق جدیدی را رو می کند که رژیم صهیوینستی تصور نکند با رفتارها و گفت و گویی هایی که به عنوان طرح جدید صلح مطرح می شود، می تواند سر و ته موضوع فسلسطین را جمع کند.
وی تصریح کرد: سرزمین فلسطین حق مردم فلسطین آن است که باید استیفا شود و وجود رژیم اسرائیل همیشه باعث دردسر برای منطقه خواهد بود؛ لذا حضور مردم تأثیرگذار است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از آحاد مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح برنامههای دشمنان اسلام از صدر تا کنون، به اهداف جعل رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با یادآوری اهمیت حضور در مراسم راهپیمایی جمعه آخر ماه رمضان برای قدس، اظهار کرد: اگر مسلمانان به جای درگیریهای قومی و مذهبی و کشتار همدیگر، به حمایت از فلسطین میپرداختند، شاهد زندگی سخت آوارگان و زندانیهای مبارزان و جنایات ضدّ بشری صهیونیستها در سرزمینهای اشغالی، مخصوصاً غزه نبودیم.
وی با یادآوری حساسیتهای امام راحل نسبت به اسرائیل و ابتکار انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، افزود: مسلمانان عالم و به ویژه ایرانیان در تمام این سالها ثابت کردند که روز قدس از آرمانهای ملت فلسطین و قداست اسلامی مسجد الاقصی حمایت میکنند و امسال نیز با حضور شکوهمند خویش در راهپیمایی به غاصبان یادآوری میکنند که دفاع از آرمانهای فلسطین مشمول زمان و فراموشی نخواهد شد.
بر اساس این گزارش، رییس مجلس خبرگان رهبری در بیانیهای امت اسلامی و همه آزادگان جهان را به وحدت جهت نابودی رژیم صهیونیستی فراخواند.
در بیانیه آیت الله جنتی آمده است: حدود 70 سال از اشغال پاره تن اسلام، فلسطین عزیز، میگذرد و همچنان به قدس شریف قبلهگاه اول مسلمین، در زیر گامهای چکمهپوشان و دژخیمان رژیم نامشروع صهیونیستی بیحرمتی میشود و مردم این سرزمین مظلوم و حتی کودکان و زنان آنها در برابر چشم مدعیان حقوق بشر ذبح میشوند و متأسفانه حکام اغلب کشورهای اسلامی نیز با سکوت، این مظلومیتها و بیحرمتیها را به نظاره نشستهاند.
اینها همه در حالی است که رژیم فرعونی و نامشروع صهیونیستی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار روز قدس، تنها با سطلهای آب مسلمین غرق خواهد شد.
امت اسلامی انشاالله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با کامهای تشنه اما گامهای استوار مرگ بر اسرائیل و آزادی مسجدالاقصی را یکصدا در اقصی نقاط گیتی فریاد خواهد زد.
اگر امت اسلامی و مستضعفان و آزادگان جهان ید واحده باشند و دولتها و نهادهای بینالمللی و مدعی حقوق بشر را به مسئولیت خویش در دفاع از ملت مظلوم فلسطین دعوت کنند، نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی دیر نخواهد بود.
امید است که دولتهای اسلامی نیز به جای ستم به ملل خود یا مشغولیت به بازی گروهکهای دستآموز تکفیری، همنوا با امت اسلامی به مصاف با استکبار جهانی و ایادی صهیونیستی و تکفیری آنها بپردازند.
همچنین حضرات آیات عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
آیتالله ناصر مکارم شیرازی در سخنانی با اشاره به اینکه همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، اظهار کرد: باید فریاد روز قدس در جهان طنینانداز شود، نباید فراموش کرد که قبله نخست مسلمان غصب شده است و باید بزودی به جهان اسلام باز گردد.
وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرده است تا به حال می خواستیم ابتدا با فلسطین و سپس با اعراب و مسلمانان کنار بیاییم اما اکنون فهمیدیم که اول باید با اعراب کنار آمده و سپس به سراغ فلسطین برویم.
آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز با صدور بیانیهای، همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
وی افزود: مردم باید با حضور خود به مستکبران، صهیونیست ها و ایادی آنها بفهمانند که در برابر وحدت، عزت و قدرت امت اسلام محکوم به سقوط هستند.
این مرجع تقلید گفت: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی است.
آیتالله نوری همدانی اظهار کرد: این رژیم خونآشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.
آیت الله جعفر سبحانی در سخنانی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان، در همه نقاط جهان برای حمایت از مردم فلسطین در صحنه حاضر شوند تا حکومت جائر صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و قدس آزاد شود.
وی گفت: یک جمعیت جائر میخواهد مسجدالاقصی را نادیده بگیرد؛ آنها تلاش میکنند آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آنها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.
آیت الله عبدالله جوادیآملی از دیگر مراجع تقلید نیز در سخنانی با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز جهانی قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست؛ زیرا قدس قداستی به طول و عرض جهان اسلام دارد.
وی اظهار کرد: روز جهانی قدس سنت حسنه امام راحل است و بر همه ما لازم است که در این راهپیمایی شرکت کنیم.
آیت الله محمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی خواهان حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.
وی در این پیام آورده است: امت مؤمن و روزهدار اسلامی به صورت همدل، یکصدا و یکپارچه در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: آخرین جمعهای که با عنایت و دستور حضرت امام راحل به روز قدس نامگذاری شده، روزی است که امت اسلامی وظیفه دینی و سیاسی دارند؛ یکصدا و همدل و یکپارچه فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهند.
وی گفت: وظیفه آحاد امت اسلامی سنگینتر است و لذا اینجانب توصیه میکنم همچون سالهای گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته و بر سر استکبار و دست نشاندگان آن اظهار انزجار و تبری کنند.
همچنین جبهه پیروان خط اما م و رهبری با انتشار بیانیهای از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در متن این بیانیه آمده است: درود و سلام بر روح بلند امام خمینی (ره) که با تیزبینی و عمیقنگری و با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بهعنوان روز جهانی قدس شمارش معکوس برای اضمحلال رژیمی را که حاصل دهها سال اقدامات مخفی، آشکار و شرورانه دولتهای مکار انگلیس و آمریکا برای کاشت غدد سرطانی در قلب کشورهای اسلامی بود رقم زد.
امروز خلاف همه گزافهگوییهای بلندگوهای ابوسفیانی غرب، این رژیم فاشیستی با مشکلات عمده درونی و بیرونی روبرو بود که صحت نقش راه امام راحل را جمله مقام معظم رهبری که نوید نابودی این رژیم را دادند به سرانجام میرساند.
جبهه پیروان خط امام و رهبری از ملت شریف ایران اسلامی درخواست کرد همچون سالهای گذشته با حضور گسترده خود در روز جهانی قدس به این شمارش معکوس به نتیجه آن هدم تروریست دولتی و دفاع از اسلام و مستضعفان این سرزمین انبیاء و اولیا است، عنایت فرمایند.
مجمع روحانیون مبارز نیز با صدور اطلاعیه ای از مردم ایران برای حضور با شکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در پیام مجمع روحانیون مبارز آمده است: قدس نه یک سرزمین بلکه عمق تاریخ بشریت، محل تلاقی فرهنگ و تمدن ادیان ابراهیمی و شهر صلح برای تحقق اهداف بعثت انبیاء الهی است. قدس حرم امن ربوبیت در طفولیت بشریت، مهد و قبله گاه عبادت انسانهای خدا جو و آزادی آن از چنگال صهیونیسم نه یک هدف سیاسی بلکه نیاز طبیعی مورد درخواست تمامی پیروان ادیان الهی است.
نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، تصمیمی راهبردی برای احیای گفتمان آزادیخواهی نخستین قبله مسلمین و روز وحدت و یکپارچگی جهانی همه رهروان ادیان الهی فارغ از رنگ، نژاد، ملیت و دین و مذهب است.
به همین منظور مجمع روحانیون مبارز نیز همچون سایر سازمانهای مردم نهاد و در کنار تمامی نیروهای آزادی خواه از مردم شریف ایران اسلامی و کلیه شخصیتهای سیاسی و مذهبی می خواهد با شرکت در راهپیمائی و تشویق به هر چه باشکوه تر برگزار کردن این روز قدمی کوچک اما تأثیر گذار در آزادی سریعتر این حرم الهی گام بردارند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیهای مسیرهای 9 گانه راهپیمایی روز جهانی قدس را در تهران اعلام کرد.
در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: در آستانه آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، روز جهانی قدس نام گرفته است و یکی از جلوههای حقیقی اتحاد و انسجام و وحدت جهان اسلام و امت بزرگ رسول الله است، ملت مؤمن و روزهدار ایران اسلامی با پشت سر گذاشتن ایام و لیالی قدر و با دعا و انابه به درگاه ایزد متعال و رب بینیاز، آماده خلق حماسه سیاسی دیگری در عرصه ملی و بینالمللی میشود تا صدای حقانیت تنیده شده در مظلومیت فلسطین و قدس شریف را بار دیگر در جهان فریاد زده و داد مظلوم را از ظالمین رژیم اشغالگر و سفاک قدس مطالبه کند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین با دعوت از ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی از عموم مردم شریف و قدرشناس ایران اسلامی، از عموم گروهها، اقشار، اصناف مختلف مردمی، تشکلها، احزاب، گروهها، جناحها و دسته های مختلف سیاسی ـ اجتماعی وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی و آزادی قدس شریف میخواهد تا بار دیگر با خلق حماسهای عظیم و در خور شکوه و مجد و عظمت ایران و ایرانی با حضور حماسی، مثالزدنی و انقلابی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس که در بیش از 850 شهر سراسرکشور به سمت میعادگاههای نماز جمعه برگزار میشود، سیلی محکمی به نظام استکبار و سلطه جهانی زده و با آرمان مقدس آزادی قدس شریف، تجدید میثاق نمایند.
مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران به شرح زیر اعلام شده است:
مسیر شماره 1: مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 2: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعهمرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 3: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 4: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 5: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 6: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 7: مسجدالجواد(ع)، میدان هفتمتیر، خیابان کریمخان، میدان ولیعصر (ع)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران
مسیر شماره 8: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
مسیر شماره 9: مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران
در همین راستا رییس پلیس راهور ناجا، از اتخاذ تدابیر ویژه ترافیکی برای راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور خبر داد و گفت: شهروندان توجه لازم به تذکرات پلیس راهور و محدودیت ها و ممنوعیت های تردد وسایل نقلیه در طول برگزاری مراسم راهپیمایی داشته باشند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار تقی مهری با اشاره به ابلاغ طرح ویژه ترافیکی روز قدس به تمامی استان ها، افزود: پلیس راهور ناجا در کنار مردم و برای سهولت برگزاری این مراسم، محدودیت ها و ممنوعیت های تردد و پارک وسایل نقلیه را به فراخور استان ها در نظر گرفته است.
وی با توصیه به شهروندان مبنی بر توجه به تذکرات پلیس راهور و محدودیت ها و ممنوعیت های تردد وسایل نقلیه در طول برگزاری مراسم راهپیمایی از راهپیمایان خواست به جهت برقراری نظم ترافیکی بهتر تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: در عین حال آن دسته از راهپیمایانی که از خودرو شخصی خود برای شرکت در این مراسم استفاده می کنند خودرو خود را در محل های مناسب پارک کنند.
وی افزود: همچنین به آن دسته از شهروندانی که از موتورسیکلت استفاده می کنند نیز توصیه می کنیم در مسیر جمعیت قرار نگیرند.
مهری بیان کرد: شهروندانی که خودروهای خود را در محل هایی که پارک خودرو در این مراسم ممنوع شده پارک کنند، توسط جرثقیل های راهور به خارج از رینگ راهپیمایی منتقل می شود، بر این اساس این دسته از شهروندان می توانند از طریق تماس با سامانه 110 از محل انتقال خودرو خود مطلع شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب شهروندان، این آیین با صلابت هرچه تمام تر برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار