6 شهید سهم سراوان از حقوق بشر آمریکا

هدف آمریکا ایجاد ناامنی در آب های خلیج فارس و تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهه های جنگ بود.
کد خبر: ۸۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 02July 2016

6 شهید سهم سراوان از حقوق بشر آمریکا

به گزارش دفاع پرس از زاهدان به نقل از خبرگزاری شستون، پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایرانایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ 12 تیر 1367 پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایتشونده از ناو یو اس اس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 298 سرنشین آن که شامل ۴۶مسافر غیر ایرانی و ۶۶کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

محمد صادق ملک آبادی مسئول حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سراوان در این خصوص با بیان اینکه هدف آمریکا ایجاد نا امنی در آب های خلیج فارس بود، گفت: آمریکا برای تقویت روحیه جنایتکاران عراقی در جبهههای جنگ اقدام به انهدام هواپیمای ایران کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین ایران طی نامه ای به رئیس شورای امنیت خواستار تشکیل جلسه فوری شورا برای رسیدگی به این موضوع شدند، اظهار داشت: آمریکا این اقدام خصمانه را اشتباه قلمداد کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در این اقدام خصمانه آمریکا همه سرنشینان هواپیما به شهادت رسیدند، بیان داشت: از 298 شهید این سانحه دلخراش تعداد 6 نفر آنها از شهرستان سراوان بوده اند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار