اشرف غنی خواستار تحصیل افغان‌های مقیم عربستان طبق کتاب‌های درسی افغانستان شد

رئیس جمهوری افغانستان در سفر خود به عربستان سعودی خواهان ساخت مدارس جدید برای تحصیل افغان های مقیم عربستان سعودی مطابق با کتاب های درسی افغانستان شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹ - 02July 2016

اشرف غنی خواستار تحصیل افغان‌های مقیم عربستان طبق کتاب‌های درسی افغانستان شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، دفتر مطبوعاتی «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری افغانستان روز شنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری این پیشنهاد را در دومین روز سفر خود به ریاض در دیدار با شماری از افغان های مقیم عربستان سعودی مطرح کرد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که در صورتی که حکومت عربستان برای ساخت این مدارس همکاری کند، شماری از سرمایه گذاران افغان آمادگی دارند تا با هزینه شخصی آنها را بسازند.

رئیس جمهوری غنی به سفارت افغانستان در عربستان سعودی دستور داد تا با هماهنگی افغان های مقیم آن کشور، مشکل مدارس آموزشی را حل کند و بخشی از بورسیههای تحصیلی عربستان سعودی به وزارت آموزش عالی افغانستان، به افغانهای مقیم آن کشور اختصاص یابد.

بر اساس این گزارش، تاجران افغان مقیم عربستان سعودی در این دیدار از رئیس جمهوری افغانستان خواستند تا ترتیبی اتخاذ کند که ریاض تسهیلات صدور روادید بر اساس دعوت نامه و نیز صدور روادید کار برای اتباع افغان فراهم کند.

تجار افغان مقیم عربستان سعودی در دیدار رئیس جمهوری افغانستان گفتند که حکومت عربستان سعودی باید همانند کشورهای دیگر به آنان، حق استفاده از دعوت نامه برای صدور روادید را بدهد.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار با اشاره به مشکلات دریافت پاسپورت که افغانهای مقیم عربستان سعودی با آن روبه رو هستند، گفت که افغانهایی که با پاسپورت پاکستانی به عربستان سعودی سفرکرده اند،خواهان اخذ پاسپورت افغانی هستند.

وی گفت که بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی، پس از تثبیت هویت افراد با استفاده از یک صفحۀ مخصوص، برای افغانهای مقیم عربستان سعودی پاسپورت افغانی توزیع خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان گفته است که اشرف غنی در ضیافت افطاری شامگاه شنبه با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی، در خصوص روادید کار و مشکل دعوتنامه با وی صحبت خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها