سخنگوی فراکسیون زنان مجلس به نقل از لاریجانی:

بانوان مجلس تعاملات داخلی و خارجی خود را افزایش دهند

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اعضاء فراکسیون متبوعش با رئیس مجلس گفت: لاریجانی نسبت به افزایش ارتباطات و تعاملات داخلی و خارجی اعضاء فراکسیون زنان مجلس تاکید داشت.
کد خبر: ۹۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ - 04July 2016

بانوان مجلس تعاملات داخلی و خارجی خود را افزایش دهند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، زهرا سعیدی با اشاره به دیدار امروز -دوشنبه- اعضای فراکسیون زنان با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در این دیدار لاریجانی ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری موضوعات مرتبط با زنان، ارتباطات و تعاملات داخلی و خارجی فراکسیون زنان مجلس را مساله مهمی برشمارد و خواهان افزایش ارتباط بانوان مجلس با پارلمانهای سایر کشورها، افزایش ارتباط آنها با دستگاهها و مسئولان مجامع داخلی شد.

**ضرورت تقویت بنیه اقتصادی بانوان

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لاریجانی نگاه ویژهای به مسائل زنان دارد، افزود: مشکلات زنان سرپرست خانواده و روستایی در این جلسه مطرح شد که لاریجانی ضمن تاکید بر تقویت بنیه اقتصادی بانوان، ارتباط و نظارت بر دستگاهها را بیش از قانونگذاری به منظور رفع فرسودگی و کاستیهای اجرای در حوزه زنان توصیه کردند.

سعیدی همچنین توضیح داد: در این جلسه بانوان مجلس در راستای حمایت از زنان به ویژه کاهش آسیبهایی که گریبان زنان سرپرست خانواده را گرفته است از آمادهسازی طرحی به منظور پرکردن خلاءهای قانونی پیرامون زنان سرپرست خانواده خبر دادند.

وی افزود: در این جلسه همچنین بانوان مجلس تاکید کردند که حمایت تمامی نهادها برای رفع بیعدالتیها و بهتر شدن شرایط اجتماعی زنان ضروری است تا فرهنگ حمایت از بانوان در جامعه و دستگاههای اجرای نهادینه شود به همین دلیل قوه مجریه و قضاییه نیز باید همکاری ویژه با فراکسیون زنان مجلس داشته باشند.

سعیدی همچنین توضیح داد: بر این اساس با توجه به افزایش حضور زنان در مجلس دهم، فراکسیون زنان مسائل و مشکلات بانوان را متمرکز و دقیقتر دنبال خواهد کرد تا در پایان 4 سال نمایندگی تسهیل در امور زنان به طور شفاف مشاهده شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: استفاده مفید از زنان در مجامع بینالمللی، توجه به شرایط محیطی مشاغل زنان، عدم رعایت حقوق اولیه و... از دیگر موضوعاتی بود که فراکسیون زنان نسبت به پیگیری آن تاکید دارند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار