امام جمعه قزوین:

دستاورد های رمضان در طول سال حفظ شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: ماه رمضان موجب وحدت، مهربانی، رعایت حقوق مردم و دوری از گناه شده و باید دستاوردهای معنوی و اجتماعی آن در طول سال هم حفظ شود.
کد خبر: ۹۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ - 08July 2016

دستاورد های رمضان در طول سال حفظ شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم نماز عید سعید فطر در مسجدالنبی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه رمضان اظهار داشت: امروز همه مومنان باید به واسطه عبادت خالصانه شکرگزار خداوند باشند و از این که در این ایام با دوری از گناه به تقویت معنویت در خود اقدام کرده اند مسرور شوند.

وی بیان کرد: هر روزی که در آن گناهی نشود عید واقعی است و ماه رمضان به واسطه کم شدن گناه بندگان بهترین عید محسوب می شود.

عابدینی گفت: عید فطر در واقع بازگشت به فطرت پاک الهی است و باید تلاش کنیم پس از این ماه نیز بان خود رااز لغو، چشم خود را از گناه، جسم خود را از آلودگی دور نگهداریم و به عبادت خدا نزدیک شویم.



خطیب نماز عید سعید فطر در قزوین یادآورشد: دوری از گناه، انجام کار نیک و شرکت در مراسم دینی و مذهبی بویژه نمازهای جمعه و جماعات باید در ایام بعد از ماه رمضان هم شیوه رفتاری ما باشد و اخلاق و منش اسلامی را در زندگی بکار گیریم.

وی اضافه کرد:بسیار خوشحالیم که فضای خوش معنویت در جامعه حکمفرما و مودت و دوستی ها بیشتر شده و لازم است از دستاورهای معنوی واجتماعی این ماه خدایی بخوبی در طول سال استفاده کنیم.

دستاوردهای اجتماعی رمضان انسان ساز است

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ماه رمضان دستاوردهای اجتماعی فراوانی دارد که وحدت و همدلی مردم و مسئولان، تقویت فضای معنوی در جامعه، دوری از اختلافات و افزایش مودت دینی بین خانواده ها مهمترین دستاوردهای عبادت در ماه رمضان است.  
وی گفت: در این ماه قلم و زبان مودب و رحمت و مهربانی در جامعه جاری می شود و دلها با نزدیکی به یکدیگر مسیر الهی را طی می کند و رسیدگی به فقرا و توجه به نیازمندان در اولویت همه کارها قرار می گیرد.

عابدینی اظهارداشت: توجه به نیازمندان در ماه رمضان در اوج خود قرار می گیرد و اگر این روش در طول سال هم توجه شود می توان امیدوار بود که سایه شوم فقر و نداری بتدریج از جامعه اسلامی رخت بربندد.



مبارزه با تبعیض اقتصادی سرلوحه کار مسئولان باشد

وی اضافه کرد:در شرایطی که مردم در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند موضوع پرداخت حقوق های میلیونی جای نگرانی دارد و نباید درنظام اسلامی این مسائل دیده شود.

عابدینی تصریح کرد: هرچند هزاران نفر از مسئولان زحمتکش در صداقت و تعهد در حال خدمت به مردم هستند اما همین چند نفر افراد محدود خاطی هم می تواند موجب بدبینی مردم شود و اگر کسانی از بیت المال سوء استفاده کرده اند باید با آن برخورد جدی شود.

وی یادآورشد: رعایت حقوق مردم و صرفه جویی در مصرف آب در تابستان امسال که با کمبود منابع زیرزمینی روبرو هستیم ضروری است تا دچار بحران نشویم.

آیت الله عابدینی گفت: متاسفانه در برخی نقاط شهر و شهرک ها شاهد کمبود آب هستیم و اگر رعایت نکنیم با قطعی آب شرب در شهر قزوین هم مواجه خواهیم شد که از مردم انتظار داریم این وضعیت را جدی بگیرند و در مصرف آب صرفه جویی کنند.



موفقیت سربازان گمنام امام زمان در دستگیری تروریست ها

خطیب نمازعید فطر قزوین در ادامه به دستگیری تروریست های تکفیری در ایران اشاره کرد و گفت:موفقیت سربازان گمنام امام زمان و دستگیری تیم تروریستی جای تقدیر دارد و اگر این هوشیاری نبود با فاجعه بزرگی مواجه می شدیم.

وی اضافه کرد: تروریست های طرفدار داعش و گروههای تکفیری قرار بود ۵۰ نقطه تهران را بمب گذاری کنند و مردم را به خاک و خون بکشند اما بیداری سربازان گمنام امام زمان این شر دشمن را خنثی کرد و اقتدار نیروهای اطلاعاتی و نظامی به اثبات رسید.

عابدینی تصریح کرد: امروز به لطف الهی و ایستادگی مردم شاهد تقویت روحیه مردم یمن و سوریه و کسب موفقیت های بیشتر مسلمانان مظلوم هستیم و عقب نشینی نیروهای متجاوز در سوریه، لبنان و یمن دستاورد خوبی است که امیدواریم تداوم یابد و ملل ستمدیده بتوانند از زیر یوغ ستمگران نجات یابند.

تشکر از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

وی در ادامه ازحضور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و اظهارداشت:حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد مردم بصیر و آگاه کشور اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی به اهداف جنایتکارانه خود در سرزمین های اشغالی ادامه دهد.

 
منبع : مهر

نظر شما
پربیننده ها