رهبر کره شمالی در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت

آمریکا روز چهارشنبه برای نخستین بار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و برخی مقام های ارشد این کشور را به اتهام آنچه نقض گسترده حقوق بشر عنوان شده است، در لیست تحریم های خود قرار داد.
کد خبر: ۹۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ - 08July 2016

رهبر کره شمالی در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت

به گزارش گروبین الملل دفاع پرس، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جونگ اون و 10 مقام ارشد کره شمالی به اتهام آنچه دست داشتن در پشت پرده جنایاتی همچون قتل و شکنجه زندانیان سیاسی عنوان شده است، در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفتند.


بر این اساس، دسترسی این افراد به دارایی هایشان در خاک ایالات متحده آمریکا (به فرض مثال) مسدود شده و تجارت با آن ها نیز ممنوع است.


«آدام زوبین» قائم مقام موقت وزارت خزانه داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در این رابطه گفت : کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون به تحمیل ظلم و سختی طاقت فرسا بر میلیون ها نفر از مردم خود ادامه می دهد که از جمله این اقدام ها می توان به اعدام های فراقضایی، کار اجباری و شکنجه اشاره کرد.


خزانه داری آمریکا همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که رهبر عالی کره شمالی مسئول سوءاستفاده از مقام خود در ریاست وزارت امنیت ملی و وزارت امنیت خلق کره شمالی است.


بنابر اعلام مقام های واشنگتن، وزارت امنیت ملی کره شمالی بالغ بر 80 تا 120 هزار زندانی را در زندان های سیاسی نگاه داشته است که عنوان شده در این زندان ها، شکنجه، اعدام، تجاوز، گرسنگی دادن و کاراجباری یک امر معمول است.


مقام های دولت آمریکا در گزارش جدید خود که در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته، نام بسیاری از مقام های ارشد کره شمالی را که به زعم آمریکا مستقیما در نقض حقوق زندانیان دخیل هستند، افشا کرده است.


این مقام های آمریکایی که نام آن ها ذکر نشده است، می گویند که این چنین گزارش ها باعث می شود تا مردم کره شمالی امید تغییر در نظام حکومت این کشور را زنده نگاه دارند و این اظهارات، عینا دعوت شهروندان کره به اقدام برای سرنگونی دولت حاکم است.


آمریکا ماه گذشته نیز مدعی شده بود که کره شمالی را به عنوان یک عامل پولشویی و یک دغدغه برای نظام مالی جهانی شناخته است و بر این اساس راه های ارتباط این کشور با نظام بانکی آمریکا به هر طریق خواه مستقیم و خواه غیرمستقیم، مسدود خواهد شد.


بدین ترتیب حتی کشورهای ثالث نیز قادر به استفاده از نظام مالی آمریکا برای نقل و انتقال پول معامله های خود با کره شمالی نیستند و واشنگتن امیدوار است که با اقدام های خود، اقتصاد این کشور را در انزوای کامل قرار دهد.


کره شمالی در آن زمان به قرارگرفتن در لیست کشورهای فعال در زمینه پولشویی اعتراض و آن را یک اقدام 'بی معنی' توصیف کرد که نشان می دهد تحریم های فعلی واشنگتن تا چه اندازه ناکارآمد بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار