قزوه در نشت چهاردهیمن مهرواره شعر و داستان جوان خبر داد؛

انتشار سروده رهبر انقلاب / برخی به دنبال تصویب ترانه های مبتذل هستند

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری گفت: برخی از مسئولین فرهنگی غیر از تصویب ترانه های مبتذل به چیزی فکر نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ - 09July 2016

انتشار سروده رهبر انقلاب / برخی به دنبال تصویب ترانه های مبتذل هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست «چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره» صبح امروز با حضور «علیرضا قزوه»، «مجید سعدآبادی»، دبیر هنری بخش شعر و «سارا عرفانی» دبیر هنری بخش داستان در سالن «امیرحسین فردی» برگزاری شد.

قزوه با اشاره به برنامههای مهرواره گفت: این مهرواره در 21 و 22 تیرماه در استان زنجان برگزار میشود. خوشبختانه جشنوارههای جوان در این سالها به طور منظم پگیری و در استانها با رشد در زمنینه شعر و داستان برگزار میشود.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تصریح کرد: افتتاحیه این مهرواره در استان زنجان با حضور شاعران جوان بر مزار «حسین منزوی» برگزار میشود و بر خلاف سالهای گذشته که جشنواره رقابتی بود امسال به مهرواره تبدیل شده تا شاهد رفاقت و دوستی شاعران جوان باشیم.

وی افزود: همه کسانی که کارشان در حد خوبی بوده و ارزش ادبی دارد دعوت شدهاند و از بین این آثار، از 80 نفر تقدیر خواهد شد و همچنین ار تعدای از چهرههای ادبی استان تقدیر میشود.

قزوه اظهار کرد: دو کارگاه شعر و ترانه و دو کارگاه داستان از ویژه برنامههای این مهرواره است که با حضور اساتید برگزار میشود.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با اشاره به این که این روزها مصادف با حادثه تاریخی مسجد گوهرشاد هستیم گفت: این روزها که در آن هستیم روزهای عفاف و حجاب است. سه روز مردم مشهد در حماسه گوهر شاد تحصن کردند و فضای مسجد با یورش سربازان رضا خان مملو از تعداد زیاد شهدا شد. این حادثه در ادبیات ما چشمگیر نبوده یکی از رسالههای ما در حوزه هنری پرداختن به مناسبتهای انقلاب است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با شاعران فرمودند : باید شعر انقلاب گفته شود ما امروز در حوزه هنری با دعوت از شاعران این کار را انجام میدهیم و نمونه آن 150 صفحه شعر در وصف شهید نواب صوفی بود که در روزهای تلخ ستم شاهی مبارزه کرد.

وی با اشاره با تلاش غرب برای ترویچ مظاهر خود خاطرنشان کرد: غربیها با برنامه ریزی  بچههای ما را از طریق فضای مجازی تشویق به شعر گفتن برای روزی مانند والنتاین میکنند در حالی که رسالت ما شعر گفتن برای وقایع بزرگی است تا در تاریح جاودانه بماند.

وی ادامه داد: پرداختن به وقایع تاریخی جزء برنامههای آینده این مهرواره است. متولیان فرهنگی مجوز پخش ترانههایی را صادر میکنند که درمقابل سرودهای انقلابی هستند تا کم کم ما را از قضای سرودهای انقلابی که توسط بزرگانی چون حمید سبزواری سروده میشد دور کنند.

قزوه تاکید کر: این یک پروژه طراحی شده بزرگ است که برخی ها حدود ده سال است آن را اجرا می کنند. امروز فضای ترانه با انقلاب بیگانه شده است، ما باید تلاش کنیم ترانههای با محتوا هم شان انقلاب داشته باشیم. ادب ما در سالهای آینده رسیدن به شعر و داستان به معنای واقعی کلمه انقلابی است. شعر و داستانی که بتواند برای انقلاب مدافع باشد و در راستای استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا و موضوع روز قدس و فلسطین باشد که آنها جزء خط رسم انقلاب طراحی شده است.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری با انتقاد از متولیان فرهنگی عنوان کرد: آدماهایی در راس امور فرهنگی و ادبی قرار دارند که مناسبتهای ما بیگانهاند و دنبال تصویب ترانههای مبتذل هستند و غیر از آن به چیزی فکر نمی کنند گاهی اوقات ترانههای این طرف آب با آن طرف آب تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به سردوه اخیر رهبر انقلاب گفت: حضرت آقا در دیدار با شاعران پس از تاکید ورود شاعران به عرصه سرود انقلاب خودشان شخصا در یک اقدام انقلابی سرودهای داشتهاند که آغازگر این حرکت باشند. فقط چند روز بعد از دیدار شاعران ایشان یک سرود صبحگاهی سرودند که ان شاالله به زودی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری روانه بازار میشود.

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر در باره ورود به مسائل روز عنوان کرد: آقا موضوع برجام را مورد اشاره قرار دادند که شاعران در میدان باشند و اتفاقات را رصد کنند. متولیان تلاش می کنند شاعران این کارها را کنار بگذارند و این سرودهها گفته نشود که باید در یک اقدام انقلابی این مدیران کنار گذاشته شوند.

نظر شما
پربیننده ها