معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

کاهش حوادث رانندگی در پی تشکیل کمپین شهروند قانون‌مدار

معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور، از نتایج کمپین شهروند قانون‌مدار بمنظور ارتقاء فرهنگ رانندگی و کاهش حوادث رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ - 10July 2016

کاهش حوادث رانندگی در پی تشکیل کمپین شهروند قانون‌مدار

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در خصوص تشکیل کمپین شهروند قانون مدار با بیان این مطلب که عنصر فرهنگ سازی و آموزش شهروندان را می توان بعنوان مهمترین مؤلفه در اصلاح وضعیت ترافیکی برشمرد، گفت: تبلیغات بزرگترین ابزار در راستای انتقال و تبادل اطلاعات در حوزه علمی، آموزشی و اجتماعی به شمار می رود.

معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: تبلیغات در شهرهای پرجمعیت به لحاظ پیچیدگی و گستردگی روابط محسوس تر بوده و بطور روزمره افراد در سطح شهر اعم از خیابانها، بزرگراهها، میادین و پلهای پیاده شاهد تبلیغات گوناگون و تاثیرپذیری از آموزشهای ارائه شده در قالب اینگونه تبلیغات هستند.

وی افزود: بهره مندی از ظرفیت تبلیغات محیطی و اکران موضوعات و مفاهیم فرهنگی و آموزشی بر روی سازه های تبلیغاتی شهر اعم از عرشه پل، پرتابل، لمپوست و تبلیغات حجمی به جهت پوشش سطح وسیعی از بزرگراهها و معابر درون شهری، امکان خوبی را برای ارائه آموزشهای ترافیکی و در پی آن افزایش و ارتقاء فرهنگ صحیح عبور و مرور و جلب حداکثری مشارکت مردم در امر ساماندهی ترافیک شهر را برای کلیه کاربران ترافیکی فراهم خواهد نمود.

سرهنگ مرادی ادامه داد: با توجه به مشکلات ترافیکی کلان شهر تهران که روزانه مبدا و مقصد بسیاری از سفرهای درون و برون شهری تعداد کثیری از شهروندان قرار می گیرد، شاهد بروز تخلفات حادثه ساز (اعم از سرعت غیر مجاز، سبقتهای غیرمجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم رعایت فاصله طولی و ...) و به تبع آن وقوع تصادفات ناگوار هستیم.

معاون آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بر همین اساس با هماهنگی و تعامل با شهرداری تهران و سایر نهادها و سازمانهای دخیل در امر ترافیک، در خرداد ماه سال جاری کارگاهی به مدت سه روز با حضور بیش از 100 نفر از بهترین طراحان شهر تهران برگزار شد که مفاهیم ترافیکی مد نظر پلیس را به زبان هنر در قالب طرحهای ترافیکی ارائه و از بین بیش از 200 طرح موجود 80 طرح شاخص پس از ارائه نکته نظرات کارشناسی انتخاب گردید.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار