راهیان نور غرب و شمالغرب-1/ سردار ادیبی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس خبر داد؛

اجرای ویژه‌برنامه‌های متعدد در سالروز عملیات‌ها و آزادسازی شهرها در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ویژه برنامه‌های بسیاری در سالروز عملیات‌ها و آزادسازی‌ شهرها و در ایام اوج برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب در تابستان سال جاری اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ - 11July 2016

اجرای ویژه‌برنامه‌های متعدد در سالروز عملیات‌ها و آزادسازی شهرها در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

سردار "نادر ادیبی" دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص برگزاری راهیان نور غرب و شمالغرب کشور اظهار داشت: ایام اوج راهیان نور غرب و شمالغرب کشور از 26 تیر آغاز و تا 21 شهریور که همزمان با روز عرفه است، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اردوهای راهیان نور غرب و شمالغرب از یادمان شهدای قلاویزان در مهران تا یادمان شهدای تمرچین در پیرانشهر برگزار میشود که شامل استانهای ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی است. خاطرنشان میسازد که افتتاحیه راهیان نور سال 95، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری و همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

ادیبی تصریح کرد: راهیان نور غرب و شمالغرب کشور موضوعات بسیار متنوعی دارد که عبارتند از جنگ با دشمن بعثی و درگیری با گروهکهای ضدانقلاب که طی این نبردها حماسههای بزرگی در قالب عملیاتهای مختلف توسط نیروهای مردمی و مسلح اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروهای انتظامی انجام شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور بیان کرد: ویژه برنامههای بسیاری برای برگزاری ایام اوج راهیان نور غرب و شمالغرب در نظر گرفته شده است. به طور مثال در سالروز آزادسازی شهر پاوه، مراسم باشکوهی توسط مردم و نیروهای مسلح در این شهر برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه هدف راهیان نور عدم فراموشی دفاع مقدس و تحریف آن است، در سالروز عملیاتهای مختلف مانند کربلای 2، نصر 7، کربلای 7، مرصاد و مسلم بن عقیل به این عملیاتها به طور خاص پرداخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: بازخوانی شخصیتهای شهدای شاخص غرب و شمالغرب همچون شهیدان محمد بروجردی و ناصر کاظمی و شهدای روحانی اهل تسنن که در کنار نیروهای مسلح حماسههای بسیاری آفریدند و توجه به مجاهدتها و مقاومتهای مردمی نیز در دستور کار قرار دارد تا یاد و خاطره شهدا به خصوص پیشمرگان مسلمان کُرد در اذهان باقی بماند و نسل جوان با آن حماسه آفرینیها آشنا شوند.

ادیبی گفت: همچنین ویژه برنامهای با عنوان "فصل رویش" ویژه نوجوانان در مریوان، مهاباد و دیگر شهرهای 4 استانی که ذکر شد، برگزار خواهد شد. اجرای نمایشهای رزمی بصیرتی نیز بخش دیگری از این ویژهبرنامههاست.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص نحوه حضور مردم در راهیان نور غرب و شمالغرب کشور گفت: مردم میتوانند با مراجعه به پایگاههای بسیج و مراکز اعزام سپاه و سامانههای موسسات و ستادهای مردم نهاد مانند ستادهای شهید باقری و شهید صیادشیرازی در اردوهای راهیان نور شرکت کنند. در تهران نیز شهرداری تهران در چند نوبت کاروانهایی را به غرب و شمالغرب اعزام خواهد کرد. همچنین مردم عزیز میتوانند با خودروهای شخصی خود به نخستین یادمان در مسیر مراجعه کنند و در ستاد کاروان ماشینهای شخصی ساماندهی شوند و در مراکزی که در نظر گرفته شده است، اسکان یابند.

وی در پایان عنوان کرد: میزان حضور مردم در سال گذشته نسبت به سال قبلش رشد دو برابری داشته است و پیشبینیمان این است که امسال نیز این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار