جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی:

105 هزار دانش‌آموز در طرح یاوران ولایت شرکت کردند/ برگزاری دور‌ه‌های فضای مجازی فرماندهان بسیج دانش‌آموزی

حبیب‌زاده با بیان اینکه فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی در دوره‌های فضای مجازی شرکت می‌کنند گفت: ۱۰۵ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در طرح یاوران ولایت شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ - 11July 2016

105 هزار دانش‌آموز در طرح یاوران ولایت شرکت کردند/ برگزاری دور‌ه‌های فضای مجازی فرماندهان بسیج دانش‌آموزی

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، قاسم حبیبزاده، جانشین سازمان بسیج دانشآموزی با اشاره به راهبردهای سازمان بسیج دانشآموزی کشور در دو سال گذشته اظهار داشت: واگذاری امور به دانشآموزان در هویت بخشی دانشآموزان بسیار مؤثر است و بر این اساس دانشآموزان در تابستان آموزش میبیننند تا به عنوان فرمانده واحد بسیج دانشآموزی در مدارس فعالیت کنند.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت دانشآموزان با محوریت هویت مستقل دینی و ملی افزود: واگذاری کارهای اجتماعی و فرهنگی به دانشآموزان در هویتبخشی به آنها بسیار مؤثر است.

جانشین سازمان بسیج دانشآموزی با اشاره به افزایش کیفی و کمی در برگزاری دوره آموزشی یاوران ولایت در سراسر کشور بیان کرد: امروز دوره یاوران ولایت همزمان در شهرهای اصفهان، مشهد و ایلام در حال برگزاری است و برگزاری این دورهها در مراکز استانها تا 10 شهریور ادامه دارد.

وی گفت: در این دوره به ازای هر دبیرستان، 6 نفر آموزش میبینند و از ابتدای سال جدید تحصیلی فعالیتهای بسیج دانشآموزی را دنبال میکنند، در مجموع 17 هزار و 500 نفر در دورههای مراکز استانها آموزش میبینند و 85 هزار نفر نیز به عنوان اعضا شوراهای واحدهای دانشآموزی در دوره آموزشی شرکت میکنند.

حبیبزاده ادامه داد: دورههای فرماندهان واحدهای دانشآموزی 6 روزه و اعضا شورای واحدهای دانشآموزی سه روزه است، البته 2000 نفر از فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانشآموزی به عنوان فرماندهان پیشرو که از هر شهرستان یک دختر و یک پسر هستند به صورت متمرکز در شهر قم آموزش میبینند تا شبکهسازی در سطح مدارس، شهرستانها، استانها و کشور صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در مجموع 105 هزار نفر در کل کشور در این طرحها شرکت میکنند تصریح کرد: دو دوره آموزشی دیگر یکی ویژه دانشآموزان مقطع متوسطه اول و دیگری ویژه مدیران مدارس ابتدایی در نظر گرفته شده است که در دوره ویژه مقطع متوسه اول، 55 هزار نفر از دانشآموزان به عنوان جانشین واحدهای دانشآموزی در ابتدای سال تحصیلی جدید در یک دوره سه روزه آموزش میبینند.

جانشین سازمان بسیج دانشآموزی کشور ادامه داد: در دوره آموزشی ویژه مدیران مدارس ابتدایی، 21 هزار نفر از فرماندهان واحدهای بسیج «امیدان» در ابتدای سال تحصیلی آینده در دورههای دو روزه آموزش میبینند، البته باید دانست که هدف ما در مدارس ابتدایی، تنها آشنایی با بسیج است.
وی با اشاره به تغییرات اجرا شده در کیفی سازی دورههای آموزشی بسیج دانشآموزی بیان کرد: زمان برگزاری دوره آموزشی طرح یاوران ولایت دو برابر شده است و کلاسهای متنوع علاوه بر کلاسهای معرفتی و بصیرتی همچون کلاسهای مهارتی و تشکیلاتی در نظر گرفته شده و در اولویت قرار دارد که دانشآموزان موضوعاتی همچون فن بیان، ارتباط گیری و جذب و چگونگی به کارگیری ابزارهای فرهنگی را یاد میگیرند.

حبیبزاده گفت: در این دوره، کتابی به عنوان کتاب کار فرماندهان واحدهای دانشآموزی رونمایی میشود که فرماندهان دانشآموز به وسیله آن میتوانند در طول سال تحصیلی برنامههای مختلف را برای سایر دانشآموزان تشریح و تبیین کنند.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال تحصیلی آتی، شاخصهای یک انتخاب خوب از نگاه رهبر معظم انقلاب تدوین شده است و دانشآموزان، مشارکت آگاهانه را تمرین میکنند و به نظر میرسد تمرین فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در مدارس مغفول مانده است.

جانشین سازمان بسیج دانشآموزی افزود: ولنگاری در فضای مجازی و مسائلی از این دست، نتیجه این است که دانشآموزان در عرصه اجتماع، موضوعاتی که لازم است را در کلاسهای درسی نیاموختهاند.

وی گفت: در همه دنیا برای استفاده از فضای مجازی توسط دانشآموزان محدودیتهایی قرار داده میشود اما میزان دسترسی یک نوجوان و یک میانسال در کشور به یک اندازه است، از سوی دیگر متولیان امر، به عدم محدودیتها افتخار میکنند و ما شاهد هستیم که بسیاری از سایتها، ناامیدی را به دانشآموزان منتقل میکنند.

حبیبزاده افزود: سازمان بسیج دانشآموزی در راستای مصونیت بخشی به دانشآموزان، آموزش سواد رسانهای را در دستور کار قرار داده است و در راستای تربیت دانشآموزان همطراز انقلاب اسلامی درس سواد رسانهای را در دورههای آموزشی خود قرار داده است که فرماندهان واحدهای دانشآموزی به عنوان سرشاخه، دوره خاص فضای مجازی را ببینند و موضوعات آموزشی را به دیگر دانشآموزان انتقال دهند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار