قانونگذار ارشد آمریکایی:

اعزام نیروی بیشتر به عراق بدون مجوز مالی کنگره ممکن نیست

در پی بحث و جدل کنگره آمریکا و کاخ سفید بر سر هزینه دفاعی در بحبوحه کاهش بودجه اجباری این کشور، یک قانونگذار ارشد تاکید کرد که باراک اوباما برای تامین مالی استقرار نیروهای بیشتر در عراق باید از کنگره مجوز بگیرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ - 11July 2016

اعزام نیروی بیشتر به عراق بدون مجوز مالی کنگره ممکن نیست

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، 'مک تورنبری' رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت: علاوه بر اعلامیه هفته گذشته رئیس جمهوری در مورد افغانستان، آمریکا اکنون در حال استقرار هزاران نیروی دیگر خارج از بودجه ای است که ما بنا به درخواست رئیس جمهوری تعیین کرده ایم.

تورنبری افزود: حمایت کامل مالی از این استقرارها تنها از طریق درخواست ریاست جمهوری برای تعیین یک بودجه مضاعف امکان پذیر است.

'اشتون کارتر' وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن 560 نیروی دیگر به عراق برای کمک به ارتش این کشور در تهاجم پیش بینی شده به موصل سنگرگاه داعش در این کشور اعزام خواهد کرد.

اوباما در ششم ژوئیه (16 تیر) اعلام کرده بود که وی 8400 نیروی آمریکایی را تا پایان دوره ریاست جمهوری خود در ماه ژانویه در افغانستان حفظ خواهد کرد.

در حالی که کنگره تحت رهبری جمهوریخواهان و دولت دموکرات بحث و جدل می کنند، اوباما تهدید کرده است که طرح سیاست دفاعی 602 میلیارد دلاری را به دلیل استفاده از آن در تامین مالی جنگ های افغانستان و عراق برای پرهیز از محدودیت های ناشی از هزینه دفاعی اجباری وتو خواهد کرد.

دموکراتها می گویند وزارت دفاع باید در معرض همان محدودیت هزینه برنامه های غیر نظامی قرار گیرند اما جمهوریخواهان، دموکرات ها را به توسل به توجیهات مربوط به امنیت ملی برای تامین مالی طرح های خُرد و کوچک نظامی متهم می کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار