همراه با تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم؛

همایش بزرگ عفاف و حجاب در تالار معصومیه قم برگزار شد

همایش عفاف و حجاب همراه با تجلیل از همسران شهدای مدافع حرم، روز دوشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان و بانوان استان قم در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ - 12July 2016

همایش بزرگ عفاف و حجاب در تالار معصومیه قم برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از قم، حجتالاسلام علی اکبر محسنی کارشناس مسائل خانواده در همایش حجاب و عفاف بانوان استان قم با اشاره به انواع حجاب در جامعه گفت: 37 سال از انقلاب اسلامی میگذرد؛ اما مشاهده میشود در صحنه زندگی بعد از انقلاب با خطرات جدی مواجه هستیم. هچنین آمار طلاق در سال 93 در حال رکورد زدن در جهان بود، و یا اینکه بیشترین وسایل آرایشی در دنیا وارد کشور ما میشود.

وی با بیان اینکه دو مفهوم خوشبختی و بدبختی در حال جابجا شدن است، گفت: یکی از مفاهیمی که در حال جابجا شدن است، زیرک بودن است؛ اما از دیدگاه ائمه(ع) کلمه زیرک بودن برای انسانی که عفیفانه زندگی کند خطاب میشود.

حجتالاسلام محسنی با بیان اینکه اگر عفت را 10 قسمت کنند 9 قسمت به خانمها برمیگردد، خاطرنشان کرد: چرا جامعه ما دینگریز شده و فرزندان ما در انتخاب همسر اشتباه عمل میکنند؟ دلیل عمده این اتفاق عدم ارائه استفاده استاندارد از دین است. امروزه نوع رفتارهای دینمدارانه، رفتاری کاملاً ناشیانه است؛ گاهی دین بهصورت تعبدی معرفی میشود گاهی نیز تنها با عقل پیش میرویم و این نیز اشتباه است؛ دین نباید به صورت  فصلی مطرح شود.

وی افزود: حضرت علی(ع) میفرماید کسی که خودش را خوب شناخته باشد عفت را بهصورت دائم میتواند همراه خود داشته باشد و رسیدن به دین استاندارد از خودشناسی آغاز میشود و هر چیزی را که میخواهیم بشناسیم باید ضد آن را بشناسیم.

در ادامه این همایش، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم طی سخنانی با بیان اینکه در طول تاریخ انسانهای زیادی در راستای دفاع از حریم عفاف و حجاب خون دادند و پشتیبانی از این مسئله کردند، اظهار داشت: براساس گفته معصومین(ع) عفت و پاکدامنی همچون سخره مستحکمی است که هیچ بادی را یارای تکان دادن آن نیست و حجاب پوشش برتر دین و آیین ما است.

وی افزود: داشتن حجاب سبب میشود که افرادی که تفکرات شیطانی دارند نتوانند به مقاصد خود برسند و شبکههای ماهوارهای که از سوی دشمنان پشتیبانی میشوند در جهت بی بندوباری حرکت میکنند و رعایت حجاب و عفاف یکی از راههای مقابله با این شبکهها است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه باید نیروهای محقق و خواهران حوزه علمیه در شهر مقدس قم در سطح کشور و در عرصه بینالملل ترویجدهنده عفاف وحجاب باشند، گفت: در رابطه با اعمال و رفتاری که داریم و با توجه به اینکه خلیفه خداوند بر روی زمین هستیم از این رو باید به سمت توحید و خدامحوری حرکت کنیم و این میسر نیست مگر اینکه اخلاق را رعایت کنیم.

جمالی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) با اخلاق خود توانست دین اسلام را گسترش دهد، بیان کرد: با خودسازی و رعایت اخلاق موفقیتهای بعدی حاصل میشود از این رو وظیفه دولت این است که از ارزشهای دینی حمایت کند و کمکهای لازم را داشته باشد؛ چرا که اگر جامعهای عفاف و حجاب داشته باشد از هرگونه آلودگی مصون میشود.

معصومه ظهیری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز در این همایش تصریح کرد: بانوان مسلمان مطالبهگر این نکته هستند که قوانین در فضای مجازی برای کنترل بی حجابی و بد حجابی اجرایی شود.

وی افزود: هیچکدام از این صفحات که به زنان مسلمان نسبت داده میشود برای آنان نیست؛ از این رو همه زنان اعلام می کنند باید جلوی این اقدامها در شبکههای مجازی گرفته شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم با بیان اینکه آرمانهای زنان مسلمان زندگی سالم و پایدار است، گفت: باید در فضاهای مجازی نگاه جنسیتی بین زن و مرد را تبدیل به نگاه والای انسانی و تمام توانمندیهایی که خداوند به انسان داده است را بیان کنیم.

وی ادامه داد: زنان مسلمان به دنبال زندگی اجتماعی سالم و حرکت در صراط مستقیم هستند.

ظهیری با اشاره به اینکه حجاب زن حق الهی است، گفت: زنان این حقالله را گرامی داشته و نسبت به ترویج آن و انتقال آن به نسل آینده باید تلاش کنند.

وی بیان داشت: حجاب ارزشی از ارزشهای الهی است که انقلاب اسلامی به قیمت آن خون شهدا را نثار کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، حضرت زینب(س) را الگوی زنان مسلمان برشمرد و گفت: این بانو با حجاب خویش در صحنههای مختلف حضور یافت و تمام رفتار و کردار ایشان الگویی برای بانوان است.

ظهیری ادامه داد: امروز نیز بسیاری از مردان برای دفاع از حرم این بانو به شهادت میرسند تا از حریم ملکوتی حضرت زینب(س) پاسداری کنند.

نظر شما
پربیننده ها