الخضری:

محاصره الخلیل امتداد محاصره نوار غزه است

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز سه شنبه نیز با یورش به دو شهرک دورا و الشیوخ در استان الخلیل، ۶ فلسطینی را بازداشت کردند.
کد خبر: ۹۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ - 12July 2016

محاصره الخلیل امتداد محاصره نوار غزه است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نظامیان صهیونیست همچنان شهرک ها، روستاها و اردوگاه های الخلیل را به محاصره خود درآورده اند.

برخی منابع امنیتی و محلی گفتند که نیروهای اشغالگر به شهرک دورا یورش آورده و خالد احمد الفقیه و پسرش معاذ، همسر وی جباره الفقیه و برادرش محمد و نیز یک جوان دیگر به نام امیر عبدالحمید مطلق (22 ساله) را بازداشت کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین به شهرک الشیوخ در شمال شرقی الخلیل یورش برده و حمزه رجب الحلایقه را بازداشت کردند و درگیری هایی نیز در این شهرک به وقوع پیوست و در جریان آن نظامیان صهیونیست گاز اشک آور و گلوله های صوتی و پلاستیکی شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به چند محله در شهر الخلیل، شهرک سعیر، الشیوخ، یطا، دورا، صوریف، السموع و بنی نعیم یورش برده و ده ها خانه فلسطینی را مورد بازرسی قرار دادند و همچنین شیشه ها و درب تعدادی از خانه ها را شکسته و اسباب و اثاثیه آن را بهم ریختند.

نیروهای اشغالگر همچنین شهرک های سعیر، الشیوخ، بنی نعیم و یطا را همچنان مسدود کرده و سعیر را منطقه بسته نظامی اعلام کردند و علاوه بر آن ورودی های چند شهرک، روستا و اردوگاه در استان الخلیل را با خاکریز و بلوک های سیمانی و موانع نظامی بسته اند.

جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره اعلام کرد که محاصره استان الخلیل در کرانه باختری برای دومین هفته متوالی، امتداد محاصره نوار غزه است.

جمال الخضری با اعلام این مطلب بر ضرورت رفع این محاصره که مشکلات و درد و رنج 800 هزار شهروند فلسطینی را بیشتر کرده است، تاکید کرد.

وی ضرورت باز شدن 250 جاده مواصلاتی بین شهرک ها و روستاهای الخلیل و توقف یورش ها به 2500 خانه فلسطینی و نیز توقف تیراندازی، هرج و مرج و عربده کشی شهرک نشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت که این محاصره یک مجازات جمعی است که رژیم اشغالگر برای تعامل با ملت فلسطین در پیش گرفته است.

الخضری تصریح کرد که این محاصره امتداد هدف قرار دادن اراضی فلسطینی و استمرار محاصره نوار غزه است همچنانکه رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک سازی و احداث دیوار و موانع، کرانه باختری را محاصره کرده است.

اعلام آمادگی رژیم صهیونیستی برای مذاکرات مستقیم با تشکیلات خودگردان

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین بدون هیچ پیش شرطی خبر داد.

بنیامین نتانیاهو در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر از آمادگی خود برای شرکت در نشستی سه جانبه با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر خبر داده است.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته ضمن تمجید از همکاری های این رژیم با مصر، از این همکاری ها به عنوان "ذخیره امنیتی و بین المللی" برای اسرائیل یاد کرد و از طرح عبد الفتاح سیسی رئیس جمهور مصر برای صلح فراگیر در منطقه و به ویژه میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی استقبال کرد.

بنیامین نتانیاهو در آغاز جلسه فراکسیون پارلمانی حزب حاکم لیکود با بیان این اظهارات تصریح کرد که سفر سامح شکری وزیر امور خارجه مصر به فلسطین اشغالی که در 9 سال گذشته بی سابقه بود، نشانگر نزدیکی روابط طرفین است.

نتانیاهو تصریح کرد که در دیدار با وزیر خارجه مصر مسائل بسیار مهم و برخی پرونده های منطقه ای و نیز روند سازش با تشکیلات خودگردان فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

صبح امروز سه شنبه نیز گروهی از شهرک نشینان به رهبری یهودا گلیک و تحت حمایت شدید نیروهای ویژه صهیونیست به مسجد الاقصی یورش بردند.

نیروهای اشغالگر صبح امروز سه شنبه باب المغاربه را به منظور فراهم کردن زمینه یورش بیش از 30 شهرک نشین به صحن های مسجد الاقصی، باز کرده بودند.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که یهودا گلیک خاخام صهیونیست از طریق سایت اجتماعی فیس بوک تهدید به قتل شد.
دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در شهر قدس طی حکمی «علی بلال ابو غانم» (22 ساله) از قدس را به اتهام حمله با سلاح سرد و تیراندازی به سمت یک اتوبوس اسرائیلی در اکتبر گذشته به 3 بار حبس ابد، 60 سال حبس اضافی و پرداخت غرامت به مبلغ یک میلیون و 450 هزار شکل (حدود 400 هزار دلار) محکوم کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها