مصطفی فارویی در جشنواره عمار مطرح کرد

جنایت‌های آمریکا علیه بشریت باید در قالب فیلم به جهانیان عرضه شود

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: هواپیمای ایرباس، شهدای ترور، کودتای 28 مرداد، ساواک، لانه جاسوسی و ... موضوعاتی است که خیلی جای کار دارد اما مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵ - 07January 2014

جنایت‌های آمریکا علیه بشریت باید در قالب فیلم به جهانیان عرضه شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست تخصصی بررسی سوژههای سینمایی با محوریت جنایتهای آمریکا دیروز و در سومین روز از جشنواره فیلم عمار با سخنرانی مصطفی فارویی در سالن شماره ۳ سینما فلسطین برگزار شد.

مصطفی فارویی که از اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است در این نشست گفت: آمار وحشتناکی از فقر در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. اقتصاد در ایالت متحده آمریکا جهش چندانی ندارد و مدام به بحران مالی میخورد، حوزه نظامی آمریکا هیچ وقت زمین نخورده زیرا تقریباً انحصاری است و این خودش یک سوژه ناب است.

 وی با ذکر این نکته که آمریکا در طول تاریخ بیش از هزار خطای مهم داشته و انتقاد شدید از کم توجهی سینماگران نسبت به سوژههای ضد امریکایی، افزود: عراق سال ۲۰۰۳ اشغال شد اما سال ۲۰۱۰ تحریمهای این کشور را برداشتند، اینهایی که میگویند تحریمها ۶ ماهه و یک ساله برداشت خواهد شد حرفهای بیمنطقی میزنند.

 وی تصریح کرد: در ایالات متحده آمریکا بحث مهاجرت بسیار جدی است اما هیچ کجا سخنی ازآن نیست. نسلکشی سرخپوستان که در آمریکا صورت گرفته یا بمبهای اتمی که امریکا روی هیروشیما و ناکازاکی انداخته مسائلی است که هنوز هم جای کار بسیاری دارد.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی مثل «مهدوی کرد» که زیر شکنجه مستقیم آریکاییها به شهادت رسیده است، اظهار داشت: ادوات نیروی نظامی ایالات متحده چندان مجهز و به روز نیست، رسانههایشان در تبلیغ ادواتشان اغراق میکنند به عنوان مثال در فیلم آواتار تجهیزاتی نشان داده میشود که همه با دیدن آن به وحشت میافتند اما حقیقتً این است تجهیزات نظامی آنها در این سطح نیست.

مصطفی فارویی افزود: هواپیمایی ایرباس، شهدای ترور، کودتای ۲۸ مرداد، ساواک، لانه جاسوسی و... موضوعاتی است که خیلی جای کار دارد اما مغفول واقع شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار