وزیر دفاع عراق عملیات آزادسازی موصل را تشریح کرد

خالد العبیدی وزیر دفاع عراق روند عملیات نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش در استان‌های نینوا و صلاح الدین را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ - 13July 2016

وزیر دفاع عراق عملیات آزادسازی موصل را تشریح کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، ژنرال «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق تاکید کرد: نیروهای عراقی به سمت شهر موصل که در کنترل گروه داعش است، ادامه میدهند و یک روستای دیگر را از کنترل این گروه خارج کردند تا به یگانهای ارتش بپویندند که از سمت دیگر درحال پیشروی هستند.

العبیدی افزود: یگانهای لشکر نهم زرهی و دستگاه مبارزه با تروریسم روستای احجله در شمال پایگاه هوایی القیاره را آزاد کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای عراقی به کرانه رودخانه رسیدند و به یگانهای عملیات آزادسازی نینوا در منطقه مخمور ملحق شدند. این نیروها در ماه مارس گذشته از منطقه مخمور در غرب رود دجله عملیات خود را آغاز کردند.

گفتنی است مرحله دوم عملیات آزادسازی نینوا از حدود سه هفته پیش با همکاری نیروهای مقابله با تروریسم و واحد زرهی لشکر نهم ارتش، نیروهای تحت امر عملیات صلاحالدین و نینوا، حشد العشایر، پشتیبانی نیروی هوایی عراق علیه داعش آغاز شده است.

این عملیات با هدف آزادسازی شهرستان شرقاط در استان صلاح الدین و قیاره در جنوب موصل در استان نینوا آغاز شده است.

از طرفی از موصل خبر رسیده که در پی فرار شماری از عناصر گروهک تروریستی داعش از قیاره و آزاد سازی پایگاه هوایی این شهر از سوی نیروهای عراقی، داعش این عناصر فراری را در میدان مرکزی شهر اعدام کرده است.داعشی ها به دلیل پیشروی نیروهای امنیتی و نظامی مشترک ارتش عراق و مقاومت مردمی به سوی قیاره و نزدیک شدن به مسیرهای امدادرسانی اصلی به سمت این شهرستان، در حال فرار هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار