EPG، راهنمای الکترونیک برنامه‌های رادیو و تلویزیون، در سراسر کشور فعال شد

با تلاش مهندسان معاونت فنی رسانه ملی مردم در سراسر کشور می‌توانند با دکمه«EPG» کنترل تلویزیون خود، از زمان، عنوان و موضوع برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مطلع شوند.
کد خبر: ۹۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ - 13July 2016

EPG، راهنمای الکترونیک برنامه‌های رادیو و تلویزیون، در سراسر کشور فعال شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پس از گذار از آنالوگ به دیجیتال اکنون به همت مهندسان فنی صدا و سیما، راهنمای الکترونیک برنامهها در دسترس بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو در سراسر کشور قرار گرفت.

با اجرای این طرح فنی، از این پس هر شهروند ایرانی میتواند با استفاده از دکمهEPG روی کنترل تلویزیون، از زمان، عنوان و موضوع برنامه به صورت همزمان در کنار قاب تصویر تلویزیونی مطلع شود. این قابلیت جدید که مهندسان معاونت فنی سازمان موفق به اجرای آن شدهاند همچنین به مخاطبان تلویزیون امکان ضبط برنامه مورد نظر را میدهد.

«EPG»  مخففElectronic Program Guide یا برنامه راهنمای الکترونیک است. پیش از این به صورت آزمایشی در تهران از خدماتEPG استفاده میشد.

نسخه اولیه این سامانه، خرداد سال 1394 به دست کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان صدا و سیما تولید شد و در حال حاضر در همه شبکههای رادیویی و تلویزیونی تهران و بیست و هفت مرکز استان راه اندازی شده است.

از ویژگیهای این سامانه میتوان به قابلیت توسعه و اضافه کردن موارد جدید اشاره کرد.

در حال حاضر در این سامانه تعاملی این امکان وجود دارد که مخاطبان نظرات خود را درباره برنامهها به شبکهها ارسال کنند. همچنین این سامانه برنامههای تحت موبایل نیز دارد.

به عبارت دیگر میتوان ویژگیهای این سامانه تعاملی را جامعیت و متمرکز بودن جدول پخش برنامههای رسانه ملی و امکان جمع آوری نظرات مردمی دانست و چشم انداز آن را، رسیدن به شبکههای مدرن امروزی برشمرد که با فراهم کردن بستری مناسب، امکان تعامل مخاطب با رسانه را افزونتر میسازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار