رئیس سازمان غذا و دارو :

برچسب اصالت بر روی مکمل‌ها، لوازم آرایشی و محصولات غذایی امسال نهایی می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کد رهگیری و برچسب اصالت محصولات در سال ۹۵نهایی خواهد شد، در مورد مکمل‌ها و لوازم آرایشی ورود شده و پس از آن به سراغ محصولات غذایی خواهیم رفت تا کالاهای قاچاق شناسایی شوند.
کد خبر: ۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ - 13July 2016

برچسب اصالت بر روی مکمل‌ها، لوازم آرایشی و محصولات غذایی امسال نهایی می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، رسول دیناروند در نشست معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، با همتایان خود در وزارت بهداشت کشورمان در رابطه با ورود مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق به کشور گفت: این موضوع دو جنبه ملی و بینالمللی دارد. در سطح ملی مهمترین اقدام انجام شده که در سال 95 نهایی خواهد شد، بحث رهگیری و برچسب اصالت محصولات است که در مورد دارو انجام میشود و به تدریج در سایر موارد استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون در بحث مکملها و مواد آرایشی ورود شده و پس از آن در مورد غذا ورود خواهیم کرد تا از این طریق شناسایی کالاهای قاچاق میسر شود.

وی ادامه داد: از این طریق بازرسان مجهز میشوند تا سریعاً گزارشهای لازم را انجام دهند، اما در سطح بینالمللی در سازمان جهانی بهداشت سازوکاری پیشبینی شده تا کشورها در حوزه کالاهای سلامت به اشتراک نظر برسند.

رئیس کمیته قاچاق دارو در سازمان جهانی بهداشت گفت: با قاچاق و محصولات تقلبی برخورد خواهد شد و اینطور نیست که منتظر همکاریها بینالمللی باشیم، ما کار خودمان را میکنیم، اما این همکاریها هم ضروری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار