دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

درد و رنج بی‌پایان اهالی دو شهرک فوعه و کفریا+ تصاویر

ساکنان دو شهرک فوعه و کفریا به دلیل محاصره ظالمانه تروریست‌ها در شرایط خیلی سختی زندگی می‌کنند و به صورت مستمر هر روز در معرض حملات خمپاره‌ای قرار می‌گیرند؛ گویا پایانی برای درد و رنج اهالی این دو شهرک نیست.
کد خبر: ۹۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ - 13July 2016

درد و رنج بی‌پایان اهالی دو شهرک فوعه و کفریا+ تصاویر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دو شهرک فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب همچنان در محاصره ظالمانه تروریستهای تکفیری قرار دارند؛ ساکنان این دو شهرک درحالیکه به دلیل این محاصره ناجوانمردانه در شرایط خیلی سختی زندگی میکنند و به صورت مستمر هر روز در معرض حملات خمپارهای تروریستها قرار میگیرند.

این دو شهرک از 28 مارس 2015 (فروردین 94) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی سوریه به محاصره کامل تروریستها درآمدهاست و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپارهای تروریستها قرار میگیرند که در این مدت تقریبا 2150 نفر از شهروندان بیگناه این دو شهرک شهید و 2680 تن دیگر مجروح شدهاند.

شمار ساکنان این دو شهرک شیعهنشین در ابتدای بحران سوریه تقریبا 50 هزار نفر بود که تاکنون به 21 هزار نفر تقلیل پیدا کردهاست؛ 13 هزار نفر در فوعه در حال حاضر ساکن هستند و 8 هزار نفر نیز در کفریا در شرایط وخامتباری روز را به شب میرسانند.

در این مدت آتشبسهای زیادی بین طرفین برقرار شده است اما چه فایدهای دارد! این آتشبسها دایما از سوی تروریستها نقض میشود؛ برجستهترین نقض آتشبس توسط تروریستها در ماه سپتامبر 2015 بود که در پی آن 30 نفر شهید و 50 نفر دیگر زخمی شدند که همه آنها غیر نظامی بودند.

محاصره ظالمانه همه جوانب زندگی را در فوعه و کفریا دربرگرفته است، تاجاییکه تروریستها مسیر ورود کمکهای انسان دوستانه را به روی اهالی این دو شهرک بستهاند و اهالی برای تهیه مواد غذایی و دارویی -آن هم در صورت پیدا شدن- باید هزینه هنگفتی پرداخت کنند.

تروریست با حملات خمپاره ای خود شبکه آبرسانی و برق رسانی را منهدم کردهاند، اهالی این دو شهرک شاید در یک شبانه روز اگر امکان داشته باشد، فقط یک ساعت از نعمت برق که توسط مولدهای کوچک تولید میشود، بهرهمند میشوند.

آب نیز در این دو شهرک به دلیل اینکه شبکه آبرسانی و منابع ذخیره آب توسط خمپارههای تروریستها تخریب شدهاست، سهمیهبندی شدهاست بطوریکه در هر ماه فقط یکبار نوبت این دو شهرک است که این مقدار آب تنها 15 روز نیاز آبی اهالی را تامین میکند و آنها نیز مجبور هستند برای تامین 1000 لیتر هزینه خیلی بالایی پرداخت کنند.

مدارس در پی حملات خمپارهای تروریستها از ترس اینکه دانشآموزان در معرض این حملات جان خود را از دست بدهند کاملا تعطیل شده است. دانشجویان از ادامه تحصیل باز ماندند چراکه امکان خروج از شهر برای آنها فراهم نیست.

وضعیت بهداشتی و درمانی غیر قابل توصیف است، وضعیت جسمانی افرادی که مریض هستند روز به روز رو به وخامت است. فقط یک بیمارستان در شهرک فوعه با تعداد کمی پزشک و امکانات خیلی محدود در حال خدمات دهی به بیماران است.

کمبود آب برای استحمام طی چند هفته گذشته، باعث بروز و شیوع بیماری مختلف پوستی در میان مردم شده است. بیماری «هپاتیت» نیز به شدت در میان ساکنان این دو شهرک شایع شده و داروخانه درمانگاه فوعه نیز به دلیل کمبود و نایاب شدن برخی داروها، امکان خدمات دهی به بیماران را ندارد.

تعداد نفراتی که از ابتدای سالجاری میلادی در نتیجه حملات خمپارهای و راکتی تروریستها به شهادت رسیدهاند و یا مجروح شدهاند بیش از 150 نفر هستند.

گفتنی است؛ هزاران نفر از ساکنان دو شهرک فوعه و کفریا با وخیم شدن اوضاع انسانی و کمبود غذا و دارو، در تظاهراتی گسترده خواستار شکستن محاصره ظالمانه شدند. تظاهرکنندگان از سازمانهای بینالمللی خواستند که مسیر امنی را برای ورود غذا و خروج بیمارانی که امکان مداوای آنها در این دو شهرک نیست٬ بازکنند.

نظر شما
پربیننده ها