«الخالدیه» حلب آزاد شد/ تنگ‌تر شدن حلقه محاصره به دور تروریست‌ها + نقشه

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه منطقه «الخالدیة» در شمال حلب را آزاد و همزمان چند جبهه را مشتعل کردند تا تمرکز گروه‌های مسلح اطراف مزارع ملاح و شاهراه کاستیلو را بر هم زنند.
کد خبر: ۹۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ - 14July 2016

«الخالدیه» حلب آزاد شد/ تنگ‌تر شدن حلقه محاصره به دور تروریست‌ها + نقشه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، از عصر چهارشنبه (دیروز) نیروهای سوری و مقاومت عملیات جدیدی را در حومه شرقی شهرک «اللیرمون»  در شمال شهر حلب آغاز کردند و با هجوم غافلگیرکننده به مواضع تروریستها در منطقه «الخالدیة» وارد بخشهای جنوبی این محله شدند که در  غربی شهرک بنی زید  واقع شده است.

نیروهای سوری در همان ساعات اولیه موفق شدند کارگاههای «سرحیل و مکی» را از وجود تروریستها پاکسازی کنند. بیش از 34 تن از عناصر تروریستی در این درگیریها کشته و زخمی شدند.

پاکسازی الخالدیه

درگیریها در این شهرک تا بامداد امروز  پنجشنبه ادامه داشت؛ که در نهایت نیروهای جبهه مقاومت توانستند به طور کامل بر محله «الخالدیة» مسلط شوند و از محور غربی خود را به میدان «اللیرمون» برسانند.

پاکسازی منطقه راهبردی «الخالدیة» به معنای تامین امنیت حومه شرقی شهرک اللیرمون است و تروریستهای مستقر در شهرک «بنی زید» از محور غربی نیز در محاصره کامل قرار قرار گرفتند.

همزمان از محور غربی شهرک خبر میرسد که گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت با ادامه پاکسازی مناطق باقیمانده در شهرک «اللیرمون» کارگاه «اسفنج» را بهطور کامل آزاد کردند.


مشتعل شدن آتش نبرد در چند محور حلب

درگیریها در شمال شهر حلب وارد فاز جدیدی شده و نیروهای جبهه مقاومت با مشتعل کردن چند محور جدید درصددند با برهم زدن تمرکز تروریستها قدرت آنان را در تمامی محورها تضعیف کنند.

در همین ارتباط از نیمهشب گذشته نیروهای جبهه مقاومت حملاتی را علیه تروریستها در مناطق «جبل الشویحنة و معارة الارتیق» در حومه شمال شهر حلب آغاز کردند.

بنا بر این گزارش، حمله جنگندهها به منطقه «ضهرة عبد ربة» در حومه غربی مزارع الملاح و دو منطقه راهبردی «الراشدین 4 و الراشدین 5»  در غرب شهر حلب نیز گویای همین مسئله میباشد که  آشفتگی و سراسیمگی تروریستها را به دنبال داشته است.

خروج گروهکهای الزنکی و احرار الشام از نبرد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از میدان نبرد، عناصر تروریستی نورالدین زنکی پس از متحمل شدن تلفات بسیار بالا و کشته شدن تعداد زیادی از سرکردههای بارزش، از محور مزارع ملاح عقبنشینی کردند.

گروه تروریستی احرارالشام نیز دیروز اعلام کرد به دلیل مشارکت ضعیف تروریستهای جبهه النصره در عملیات حومه مزار الملاح و نبود امکانات کافی و تلفات بالا و احتمال ضعیف موفقیت، از این محور عقبنشینی میکند.

چند گروه از تروریستهای ارتش آزاد عصر روز گذشته با ترک مواضع خود در جبهههای «الملاح، الراشدین و مرکز تحقیقات علمی» در غرب شهر حلب به سمت مناطق مرزی ادلب عقبنشینی کردند.

اولویت عملیات حلب/ انهدام کاروان تروریستها

 اولویت نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی اتوبان کاستیلو و آزادسازی شهرکهای اللیرمون، بنی زید و سکن الشبابی است.

شب گذشته نیز یک گروه از تروریستها از سمت مرزهای اداری استان ادلب به سوی شهرک حریتان در حرکت بود که توسط جنگندهها هدف قرار گرفتند و علاوه بر کشته شدن دهها تن از تروریستها، مقادیر زیادی از تجهیزات نظامیشان نیز منهدم شد.

با مشغول شدن تروریستها در شمال شهر حلب، به نظر میرسد در آینده نهچندان دور باید شاهد آغاز عملیات جدید نیروهای محور مقاومت در حومه جنوبی استان حلب بود.

اعزام تروریستها به مناطق شمالی شهر حلب به دلیل نگرانی از محاصره شدن همرزمان خود در مرکز شهر حلب باعث شده آنها در جبهه جنوبی استان حلب حضور کمرنگتری داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار