استاد برگزیده سال ۹۴ فرهنگستان علوم معرفی شد

«حسن ظهور» عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی و استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف، به‌عنوان استاد برگزیده فرهنگستان در سال ۹۴ معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ - 16July 2016

استاد برگزیده سال ۹۴ فرهنگستان علوم معرفی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از روابط عمومی فرهنگستان علوم ایران، یکصد و پانزدهمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با حضور 41 عضو پیوسته از مجموع 46 عضو پیوسته فرهنگستان، به ریاست رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آیتالله سیدمصطفی محقق داماد آغاز شد. در ادامه داوری اردکانی ضمن خوشامدگویی به اعضا، درگذشت عباس شفیعی و مجید کوپاهی اعضای وابسته فرهنگستان را تسلیت گفت.

پس از تصویب صورتجلسه قبلی مجمع، موضوع انتخاب برگزیده فرهنگستان علوم در سال 1394 برای مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستانها و دریافت نشان درجه یک دانش مطرح شد؛ که پس از رأیگیری کتبی، «حسن ظهور»، عضو پیوسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف انتخاب و بهعنوان برگزیده سال 94 معرفی شد.

در ادامه جلسه موضوع تمدید عضویت وابسته سیمین ناصری و ناصر طالب بیدختی در گروه علوم مهندسی مطرح شد؛ که پس از ارائه گزارش از فعالیتهای دوره گذشته آنان و با رأیگیری کتبی، عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله دیگر در فرهنگستان تمدید شد.

موضوع عضویت پیوسته جعفر توفیقی در گروه علوم مهندسی از دیگر موضوعات جلسه بود که پس از ارائه گزارش فعالیتهای علمی و پژوهشی ایشان و اهم فعالیتهایشان در دوران عضویت وابسته در فرهنگستان و تبادل نظر، با رأیگیری کتبی عضویت پیوسته جعفر توفیقی در فرهنگستان به تصویب رسید.

در ادامه موضوع عضویت محمد وجگانی، سیدمهدی قمصری و عباسعلی مطلبی در گروه علوم دامپزشکی مطرح شد؛ که پس از معرفی آنان و تبادل نظر، عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان به تصویب رسید.

موضوع عضویت وابسته نوذر سامانی در گروه علوم پایه و عضویت وابسته غلامرضا سلطانی در گروه علوم کشاورزی از دیگر موضوعات جلسه بود؛ که پس از معرفی آنان و تبادل نظر، رأیگیری کتبی انجام شد و عضویت وابسته استادان نامبرده برای یک دوره چهارساله در فرهنگستان علوم به تصویب رسید.

در آخرین بخش جلسه، عباس شریفی تهرانی رئیس گروه علوم کشاورزی، گزارشی از فعالیتهای گروه در سال 1394 ارائه داد.

پس از گزارش وی، درخصوص فعالیتهای مؤثر فرهنگستان جهت بررسی چالشهای کشور، بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار