درحال بروزرسانی؛

گروگانگیری در ایروان با 2 کشته و زخمی/ بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان/ دو تن از گروگانها آزاد شدند

رسانه‌های ارمنستان گزارش دادند که در جریان حمله افراد مسلح به ساختمان پلیس در ایروان پایتخت این کشور دو نفر کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۹۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 17July 2016

گروگانگیری در ایروان با 2 کشته و زخمی/ بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان/ دو تن از گروگانها آزاد شدند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از راشاتودی، منابع ارمنستانی اعلام کردند که عملیات گروگانگیری توسط چند خلبان ارتش در ایروان، پایتخت ارمنستان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، افراد مسلح توانستهاند ساختمان پلیس شهر ایروان را تصرف کنند.

برخی گزارشها نیز از تلاش برای کودتا در ارمنستان خبر میدهند، شبکههای اجتماعی در این کشور قطع شده و تحرکات نظامی غیر عادی در این کشور مشاهده شده است.

گفته شده خلبانهای ارمنستانی خواهان آزادی یکی از همقطارانشان هستند که در جریان درگیریهای قره باغ دستگیر و زندانی شده است.

گروگانگیرها عضو گروهی هستند که ماه گذشته رهبر آنها به اتهام تلاش برای کودتا دستگیر شده است.

«والری اوسیبیان» مسوول امنیت ایروان پایتخت ارمنستان جزء افراد گروگان گرفته شده است.

بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان درباره حوادث ایروان

سرویس امنیت ملی ارمنستان در بیانیهای به تشریح حوادث ایروان پرداخت.

در بیانیه رسمی سرویس امنیت ملی ارمنستان آمده است: امروز صبح، گروهی از افراد مسلح به دفاتر پلیس ارمنستان حمله کردند و چند نفر را به گروگان گرفتند.

این بیانیه افزود: هماکنون، ما در حال مذاکره با این گروه مسلح هستیم تا تسلیم مسالمتآمیز و آرام این افراد به مقامهای رسمی ارمنستان را تضمین کنیم. حامیان این مهاجمان اطلاعات نادرستی را درباره شورش یک گروه مسلح از طریق شبکههای اجتماعی پراکنده کردهاند.

در این بیانیه آمده است: این اطلاعات که در حال پراکنده شدن است، با واقعیت مطابقت ندارد. نهادهای دولتی در وضعیت عادی و استاندارد به فعالیت خود ادامه میدهند و نیروهای امنیتی در حال انجام فعالیتهای خود هستند تا نظم و امنیت عمومی را برقرار کنند.

تک تیراندازها در محل گروگانگیری

نیروهای ویژه ارمنستان 2 گروگان را آزاد کردند

نیروهای ویژه ارمنستان توانستهاند 2 نفر از گروگانها را آزاد کنند. افراد مسلح خواستار آزادی یکی از بازداشت شدگان در مناقشه ناگورنو قره باغ (ژیرایر سفیلیان رهبر جنبش مخالف ارمنستان نوین)هستند که متهم به خریداری غیر قانونی اسلحه است.

ساکنان نزدیک این منطقه در جنوب ایروان، تخلیه شدهاند. بر اساس گزارش های تایید نشده، صدای تیراندازی در ساختمان پلیس شنیده شده است.

نیروهای نظامی ارمنستان به ساختمان پلیس اعزام شدهاند و ولادیمیر گاسپاریان فرمانده نیروهای امنیتی نیز در صحنه حادثه حاضر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار