در دیدار تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان صدا و سیما عنوان شد؛

حرکت به سمت ایجاد شبکه تلویزیونی امام رضا(ع)

تولیت آستان قدس رضوی و رئیس رسانه ملی ضمن گفت و گو و تبادل نظر درباره بسترهای همکاری مشترک دو مجموعه، بر ضرورت راه اندازی شبکه تلویزیونی امام رضا(ع) تأکید کردند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ - 17July 2016

حرکت به سمت ایجاد شبکه تلویزیونی امام رضا(ع)

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، در دیدار حجت ­الاسلام ­والمسلمین رئیسی و دکتر علی عسگری در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع)، راه اندازی شبکه تلویزیونی امام رضا(ع) به عنوان یکی از موضوعات اصلی همکاری این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد ارزیابی دقیقی از مراحل اجرایی و عملیاتی تأسیس این شبکه انجام گیرد.

استاندار خراسان رضوی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه نسبت به همکاری برای تأمین هزینه زیر ساخت­ها و تولید مشترک برنامه­ های این شبکه اعلام آمادگی کردند.

اقدامات مشترک آستان قدس و رسانه ملی

دراین جلسه که باحضور دکتر دارابی، معاون امور استان­های سازمان صدا و سیما، نصر پور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و توکلی زاده، مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، موضوعاتی چون تأمین زیر ساخت­های مورد نیاز برای پخش برنامه­ های متعدد از آستان قدس رضوی، رفع مشکلات فنی و تسهیل بیش از پیش حضور رسانه ­ها به ویژه رسانه ملی در حرم مطهر و ارتقای محتوای برنامه­ ها با هدف اثرگذاری بیش از پیش در سطح ملی و فراملی مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین ایجاد زمان پخش مستقل در شبکه قرآن برای برنامه­ های تولیدی آستان قدس و باز پخش تولیدات فاخر از شبکه­ های دیگر و در زمان پر مخاطب، تولید مشترک فیلم وسریال، راه ­اندازی مرکز تولید، تجهیز صحن­ ها و رواق­ های حرم مطهر رضوی به فیبر نوری، نصب دوربین­ های ثابت و ارسال زنده تصاویر بر روی ماهواره برای استفاده سایر شبکه ­ها، برنامه ­ریزی برای پوشش مناسب برنامه­ های دهه کرامت و برنامه ­ریزی ویژه برای پوشش روز مقاومت از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تبادل نظر و تأکید قرار گرفت

رئیس رسانه ملی همچنین نگاه جدید در تعامل با رسانه ­ها و تلاش­ های روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس را در انعکاس رویدادهای حرم مطهر به ویژه در ماه مبارک رمضان را ستود.

آستان قدس به حل مسائل جهان اسلام ورود کند

محوریت آستان قدس رضوی در جنگ نرم، زیارت و تأثیرات آن در عرصه فرهنگ، امنیت ملی و هویت اسلامی و ایرانی و تأثیر تشرف به بارگاه منور رضوی بر اقشار گوناگون جامعه به ویژه دانشجویان از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف درباره آن گفت و گو کردند.

دکتر علی عسکری با بیان اینکه آستان قدس رضوی و سازمان صدا و سیما می­توانند منشأ خدمات وتحولات بسیاری در عرصه فرهنگ و رسانه باشند، گفت: مقوله جهادگران رضوی که در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان به همت آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی کلید خورد، یکی از موضوعاتی است که می ­توانیم از طریق رسانه پوشش ویژه ­ای نسبت به آن داشته باشیم و حمایت­ های اجتماعی و مردمی را برای این اقدام ارزشمند ایجاد کنیم.

دکتر عسکری همچنین با اشاره به نقش وحدت آفرین آستان قدس در جهان اسلام، ورود این مجموعه به حل مناقشات و اختلافات میان دولت­ها وگروه­ های سیاسی مسلمان و تقویت مساجد و ارتقای تأثیرگذاری مساجد در مسیر تحولات فرهنگی واجتماعی به ویژه در دانشگاه ها را حائز اهمیت قلمداد کرد.

تولید علم و آگاهی بخشی محور فعالیت های معرفتی آستان قدس

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در سخنانی با تأکید بر ضرورت همکاری دو سویه آستان قدس رضوی و صداوسیما عنوان کرد: در بارگاه منور رضوی و سایر مجموعه های وابسته به این آستان مقدس، بسترهای بسیاری وجود دارد که می­ تواند محتوای فاخری برای تولید برنامه­ های شبکه­ های تلویزیونی در زمینه­ های فرهنگی، محرومیت زدایی، تبلیغی، علمی، پژوهشی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و ... فراهم کند و از دیگر سو پیوست رسانه ­ای این خدمات و فعالیت­ ها می ­تواند نقش به سزایی در افزایش اثرگذاری و اثر بخشی آن­ها ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) منشأ تعامل­ ها، گفت وگوها وتبادل اندیشه­ ها بودند، گفت: آنچه در مورد تولیدات آثار رسانه ­ای مد نظر ماست، فقط انعکاس آنچه در حرم رضوی اتفاق می­ افتد، نیست. هرچند نشان دادن این اجتماعات و مناسک خود تأثیرگذار است، اما محوریت ما تولید علم، آگاهی­ بخشی و اثرگذاری در سطوح ملی و فرا ملی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه تولیدات فرهنگی و رسانه ­ای آستان قدس از پشتوانه علمی و پژوهشی عمیق دینی بر خوردار خواهد بود، افزود: تنوع تخصصی فعالیت­ های آستان قدس در زمینه های علمی، پژوهشی، دینی، تبلیغی، پزشکی، اقتصادی و...کمک می ­کند تا تولیدات رسانه ­ای و فرهنگی ما با مخاطبان تخصصی وگسترده مواجه شود.

بنابر این گزارش در دوره جدید مدیریت آستان قدس رضوی و سازمان صدا و سیما، تعاملات موثر و گسترده ای بین دو مجموعه ایجاد شده که با پیگیری اداره کل روابط عمومی و امور رسانه، آثار مثبتی هم چون پوشش مراسم  ویژه حرم مطهر رضوی، تسهیل حضور رسانه­ ها در حرم مطهر و گسترش برنامه­ های مرتبط با آستان قدس رضوی در رسانه ملی را به همراه داشته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار