گولن خواستار تحقیق بین المللی درباره کودتای ترکیه شد

فتح الله گولن ناراضی سیاسی ترکیه که از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور متهم به سازماندهی کودتای نافرجام جمعه گذشته این کشور شده است با رد این اتهام، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی برای روشن شدن تمامی ابعاد این واقعه شده است.
کد خبر: ۹۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴ - 17July 2016

گولن خواستار تحقیق بین المللی درباره کودتای ترکیه شد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فتح الله گولن ناراضی سیاسی ترکیه که از سوی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور متهم به سازماندهی کودتای نافرجام جمعه گذشته این کشور شده است با رد این اتهام، خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی برای روشن شدن تمامی ابعاد این واقعه شده است.

وی که به صورت خود تبعیدی در ایالت پنسلیوانیا در آمریکا زندگی می کند در مصاحبه با خبرنگار شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اظهار کرد: ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه در کودتا دخالت داشته ام را رد می کنم.

وی که به عنوان رییس جماعت بین المللی گولن شهرت دارد و گفته می شود پیش از این متحد سیاسی و فکری اردوغان بوده است، اظهار کرد از اینکه به ترکیه تحویل داده شود، هراسی ندارد ولی باید تحقیقات بین المللی در باره این کودتا صورت گیرد.

خبرنگار رسانه روسی نوشته است: گولن متحد سابق اردوغان به عنوان یک روحانی دارای گرایش های صوفی گرانه در خانه ای دژ مانند زندگی می کند که پر از نشانه های اسلامی است، محبوب شمار زیادی از طرفداران خود در کشورهای مختلف بویژه ترکیه می باشد و از همین مکان مدارس مختلف دینی را مدیریت می کند.

براساس آخرین آمارها در جریان وقوع کودتای ناکام جمعه شب در ترکیه و عملیات شکست آن 265 نفر کشته، حدود 1440 تن زخمی شدند، و تاکنون حدود 6000 نفر به بازداشتگاه ها انتقال یافتند و همچنین شماری از مقام نظامی و قضایی عزل شدند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار