صدا و سیما به استقبال دهه فجر می‌رود

برنامه‌های تلویزیونی دهه فجر از ۱۹ دی آغاز می‌شود

۵۰ تله فیلم، سه مجموعه تلویزیونی، ۵۰ برنامه گفتگو محور و ترکیبی، ۱۵ مستند، ۱۵ برنامه کودک و نوجوان و ۷۵۰ دقیقه پویانمایی هدیه سیمای جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹ - 08January 2014

برنامه‌های تلویزیونی دهه فجر از ۱۹ دی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تقی رستموندی مدیر پروژه دهه فجر سیمای جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر گفت: مشارکت در شادی و جشن بزرگ ملی، بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی، آشناسازی نسل سوم با اهداف انقلاب، گرامیداشت خانوادههای شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان و در صدر آنها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تشریح بازتاب انقلاب اسلامی در جهان از جمله بیداری اسلامی و به تصویر کشیدن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از اهداف برنامههای سیما به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

رستم وندی در تشریح گونههای مختلف برنامههای تلویزیونی دهه فجر با اشاره به اینکه پخش این برنامهها از ۱۹ دی همزمان با قیام مردم قم آغاز میشود، گفت: پخش مجموعه تلویزیونی الف ویژه و ۵۰ قسمتی «معمای شاه» به صورت هفتگی از روز جمعه ۱۸ بهمن ساعت ۲۲ آغاز میشود و علاوه برآن، مجموعه تلویزیونی «انقلاب زیبا» نیز در دستور کار پخش شبکه یک سیما است.
 
وی افزود: مجموعه تلویزیونی ۶ قسمتی «دربند اروند» بیانگر خاطرات شهدای غواص دفاع مقدس از شبکه سه سیما در این ایام پخش میشود.
 
مدیر پروژه سیما در تشریح چگونگی پخش تله فیلمها از شبکههای مختلف سیما گفت: شبکههای دو و چهار سیما ۴۰ تله فیلم جشنواره بین المللی تلویزیونی جام جم را به مدت یک ماه پخش میکنند.
 
وی افزود: ساعت پخش این تله فیلمها در شبکه دو سیما، ۲۱ هر روز و باز پخش آن ساعت ۱۵:۲۲ از شبکه چهار خواهد بود.
 
رستم وندی گفت: همچنین شبکه دو سیما ۱۰ تله فیلم برگرفته از مجموعههای تلویزیونی با موضوع انقلاب این شبکه را که در سالهای گذشته پخش شده است، از برنامه «سینما سین» پخش خواهد کرد.
 
وی افزود: ساعت ۱۵ هر روز تله فیلمهای مرتبط با انقلاب اسلامی از شبکه نمایش به نمایش در میآید.
 
رستم وندی اظهار داشت: پخش مجدد سریال «در چشم باد» نیز به همراه بررسی پنج سریال تلویزیونی مرتبط با انقلاب اسلامی در برنامه تماشاخانه، در دستور کار شبکه تماشا است.
 
مدیر پروژه دهه فجر سیما از پوشش جشنواره فیلم فجر، هر شب در برنامه «هفت» شبکه سه و ده برنامه ۹۰ دقیقهای شبکه نمایش و برنامه عصرگاهی شبکه چهار خبر داد و گفت: جشنواره تئاتر فجر نیز در شبکه چهار تماشایی میشود.
 
وی افزود: برنامه «چشم بندان» شبکه نمایش نیز در ده برنامه فیلمهای سینمای غرب علیه انقلاب اسلامی را نقد میکند.

مدیر پروژه دهه فجر سیما از پخش ۱۵ مستند در بیش از ۱۲۰ قسمت معادل ۳۶۰۰ دقیقه خبر داد و گفت: مستندهای فاخر «رازها و دروغها» روایت کننده مهرههای رژیم پهلوی از ابعاد وابستگی رژیم از شبکه یک سیما، مستند «سراج» با موضوع بررسی مقایسهای مراحل پس از انقلاب با سایر انقلابها، مستند «ستیزه جویان» روایت کننده شخصیتها و نهادهای ضد جمهوری اسلامی در آمریکا از شبکه چهار، مستند «پرتره از پنج مهره رژیم پهلوی» از شبکه تهران و مستند «بیداری اسلامی» بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در جهان از شبکه سه، از جمله مستندهای عنوان شده است.
 
وی افزود: همچنین مستندهای «قندیلهای شکسته» مبتنی بر خاطرات فردوست، فناوریهای نوین از شبکه چهار، «روزی روزگاری» خاطرات محسن رفیق دوست از شکل گیری انقلاب، «خط سرخ انقلاب» شامل مصاحبه با انقلابیون، مستند «اماکن، اشخاص و وقایع شهر تهران» از شبکه تهران سیما و مستند «گزارشگران خارجی انقلاب» از شبکه جام جم پخش میشود.
 
رستم وندی در خصوص جزئیات پخش ۵۰ برنامه گفتگو محور و ترکیبی از شبکههای مختلف سیما در دهه فجر گفت: بیش از ۱۰ برنامه شاخص گفتگو محور مثل «پایش» و «ثریا» شبکه یک، «زنده باد زندگی» شبکه دو «هفت»، شناسنامه و «دیروز، امروز فردا» شبکه سه، «راز» و «ققنوس» شبکه چهار، «شب آفتابی» شبکه پنج، «رادیو هفت» شبکه آموزش و «شب آسمانی» شبکه قرآن در دهه فجر به مسائل انقلاب میپردازند.
 
وی افزود: ۴۰ برنامه گفتگو محور شبکهها نیز در سه بازه زمانی صبحگاهی، عصرگاهی و شامگاهی با موضوع انقلاب اسلامی پخش میشود.
 
رستم وندی گفت: علاوه بر برنامههای گفتگو محور تخصصی شبکههای ورزش، سلامت، قرآن و آموزشی،
 برنامههای «سفرنامه اقبال واحدی»، «یادگاری» از شبکه سه، «قندپهلو»، از شبکه آموزش و برنامههای کتاب محور «کارنامه» و «کتابخانه» از شبکه چهار به نمایش در میآیند.
 
دبیر پروژه دهه فجر سیما سه مسابقه تلویزیونی و دو جنگ ویژه شبانه را تدارک سیما در این حوزه برای دهه فجر عنوان کرد و گفت: شبکههای ورزش با مسابقه «حضور»، چهار با مسابقه «بعد چهارم» و شبکه دو با مسابقه «ماز» ویژه دختران نوجوان، فضای شاد و پرنشاطی را در دهه فجر ایجاد میکنند.
 
وی افزود: جنگ ۲ ساعته شبکه دو سیما با عنوان «جشن بزرگ ملت ایران و جنگ شبکه تهران، جشنواره سیما را در ایام ا... دهه فجر تکمیل میکند.
 
رستم وندی درخصوص برنامههای ویژه کودک و نوجوان نیز از تولید بیش از ۷۵۰۰ دقیقه پویانمایی جدید مرتبط با انقلاب و برنامه سازی ۱۵ برنامه کودک و نوجوان در شش شبکه سیما خبر داد و گفت: همه برنامههای کودک و نوجوان شبکههای سیما رنگ و بوی ایام انقلاب اسلامی میگیرند.
 
وی بیان کرد: شبکه پویا نیز با دو مجموعه پویانمایی» فرزندان انقلاب «و» پاییز گرم «کودکان و نوجوانان را بیش از پیش با انقلاب اسلامی آشنا میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار