روحانی در مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پارالمپک؛

بسیار مهم است که در صحنه‌های مختلف برای مردم خودمان امید و نشاط بیافرینیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیار مهم است که ما در صحنه های مختلف برای مردم خودمان امید و نشاط را بیافرینیم.
کد خبر: ۹۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ - 20July 2016

بسیار مهم است که در صحنه‌های مختلف برای مردم خودمان امید و نشاط بیافرینیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری چهارشنبه شب، در مراسم بدرقه کاروان ورزشی المپیک و پارالمپک در سالن اجلاس سران اظهار داشت: هر جا در یک رقابت و در صحنه یک مقایسه با جهان وقتی حضور پیدا می کنیم آنجا به نام ملت بزرگ ایران ثبت می شود و در واقع وقتی شما در یک صحنه ای رکورد جدید می آفرینید ملت ایران صاحب یک رکورد جدید می شود.

وی افزود: شما وقتی روی سکو قرار می گیرید دیگر نام شما نیست بلکه بالاتر، پرچم ایران به اهتزاز در می آید. بنابراین آنجا بحث فدراسیون مطرح نیست، بحث وزارت ورزش مطرح نیست و بحث دولت یازدهم و این جناح و آن جناح مطرح نیست. بحث کل ملت ایران مطرح است.

روحانی ادامه داد: ورزش امروز همچین جایگاهی را در جهان پیدا کرده است. در صحنه های ورزش گاهی بحث میلیون ها نیست گاهی چند میلیارد نفر در سراسر جهان صحنه ورزش را تماشا می کنند و می بینند.

روحانی اضافه کرد: این از دیدگاه جهانی و از دیگاه ملی اما خیلی مهم است که کاروان ایران در تمام صحنه ها با حرکاتش، تلاش هایش، با نمایش کار و تلاش شبانه روزی سالیانش و با نمایش اخلاق انسانی و اسلامی اش در صحنه جهانی پیام داشته باشد.

وی افزود: ایرانی در صحنه ورزش جهانی در المپیک در پارالمپیک پیام داشته باشد؛ پیام اخلاق برای جهانیان، پیام صلح، پیام دوستی، پیام همزیستی و برای داخل ایران امید و نشاط برای ملت ایران. بسیار مهم است که ما در صحنه های مختلف برای مردم خودمان امید را بیافرینیم، نشاط را بیافرینیم.

روحانی گفت: ما در صحنه المپیاد هم شرکت می کنیم و پیروز می شویم و از نفرات اول طلا را به دست می آوریم، همه ملت ایران قلبشان شادمان می شود غرور ملی برای همه ما هست. اما برخی از صحنه ها یک اوج خاصی دارد در نشاط مردم.

وی گفت: خوب هر جا موفقیت به دست می آوریم مردم دارای غرور می شوند. غرور ملی شان افزایش پیدا می کند اما در بعضی از صحنه ها اوج غرور است؛ در صحنه دفاعی وقتی در برابر دشمن ما پیروز می شویم یک غرور خاصی هست. یک نشاط خاصی هست. یک جایگاه خاصی از لحاظ روحیه مردم در سراسر کشور به وجود می آید.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار