انهدام کاروان بزرگ مواد مخدر در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان

مرزداران هنگ مرزی زابل، با انهدام کاروان بزرگ مواد مخدر موفق شدند بیش از 613 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰ - 12January 2014

انهدام کاروان بزرگ مواد مخدر در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ حسن اسداللهی، فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای برخورد با هر گونه تجاوز مرزی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، مرزداران این فرماندهی مستقر در شمال استان پس از انجام کارهای گسترده اطلاعاتی و استفاده از منابع خبری، از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای ورود محموله خود به داخل کشور آگاه شدند که پس از آن برنامه ریزی جهت برخورد و مقابله با آنها در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی سیستان وبلوچستان افزود: پس از انجام اقدامات کارشناسی وبا بهره گیری از ابزارهای اطلاعاتی، مسیر ورود مواد مخدر به داخل کشور شناسایی شد و با اعزام گروه های عملیاتی از یگان های مرزی، مرزداران ضمن استقرار در منطقه ، نسبت به برپایی و اجرای کمین های هدفمند اقدام کردند.

وی گفت: سرانجام در ساعت یک بامداد ، قاچاقچیان با تقض حریم امنیتی مرز، به سمت دیوار انسداد فیزیکی نزدیک شده و بدین ترتیب در کمین نیروهای عملیاتی قرار گرفتند.

سرهنگ اسدالهی با اشاره به هوشیاری و سرعت عمل مرزداران هنگ مرزی زابل خاطرنشان کرد: مامورین پس از اتخاذ مواضع مناسب و با بهره گیری از فنون عملیاتی، بلافاصله به سمت قاچاقچیان مواد مخدر تیراندازی کرده و بدین ترتیب موفق شدند سوداگران مرگ را غافلگیر کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن برشمردن عواقب ناگوار تجاوز به حریم ممنوعه مرزی و هشدار به متجاوزین و قاچاقچیان گفت: با تیراندازی مامورین، درگیری میان دو طرف آغاز شد و مامورین موفق شدند با آتشی پر حجم، پاسخی کوبنده به متجاوزین و افرادی که از سوی کشور مقابل به حمایت از سوداگران مرگ پرداخته بودند بدهند.

سرهنگ اسدالهی افزود: قاچاقچیان که توان رویارویی با نیروهای عمل کننده را نداشتند سرانجام با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین و همچنین قرار داشتن در نقطه صفر مرزی به عمق کشور افغانستان متواری شدند.

وی در پایان، میزان کشفیات بدست آمده را چنین عنوان کرد: در بررسیهای به عمل آمده از محل درگیری، مقدار 222کیلو و 500 گرم هروئین، 319 کیلو و 300 گرم تریاک، 52 کیلو و 200 گرم مرفین و 19 کیلو و 700 گرم کراک، مجموعا 613 کیلو و 700 گرم انواع مخدر از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و تلاش برای دستگیری متهمین و شناسایی سایر عوامل مرتبط با این پرونده در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها