سرهنگ حمزه دهقان:

با وجود شهید میرحسینی در لشکر خیال حاج قاسم سلیمانی هم راحت بود

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان گفت: شجاعت و ایثارگری رزمندگان در مقابل دشمن عراق و مواضع و استحکاماتی که برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌ها پیش بینی کرده بود به تمام جوامع بین المللی ثابت کرد که ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید و دنبال تنبیه متجاوز است.
کد خبر: ۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲ - 09January 2014

با وجود شهید میرحسینی در لشکر خیال حاج قاسم سلیمانی هم راحت بود

سرهنگ «حمزه دهقان» مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در رابطه با ویژگیهای روحی و اخلاقی سردار «شهید قاسم میرحسینی» گفت: حاج قاسم میرحسینی انسان خودساختهای در همه ابعاد بود. از ویژگیهای ایشان صداقت، اعتماد به نفس و توکل به خدا بود. ایشان بسیار متواضع و فروتن بود و شجاعت سردار زبانزد همه بود. تا وقتی که شهید میرحسینی در لشکر بود، خیال «حاج قاسم سلیمانی» راحت بود.

سرهنگ دهقان در ادامه افزود: در عملیات کربلای ۵، سردار حاج قاسم سلیمانی روز بعد از شهادت میرحسینی در جمع بچههای لشکر حاضر شد و بعد از بیان چند کلمهای، در غم هجر این شهید بزرگوار گریست.

سرهنگ دهقان یادآور شد: در کربلای ۵ رویکرد دنیا نسبت به ایران عوض شد و از موضع قدرت و برتری به ایران نگریسته میشد.

وی تصریح کرد: شکست عراق در این عملیات زمینه ساز صدور قطعنامه ۵۹۸ شد که این قطعنامه از جامعیت بهتری برخوردار بود و خواستههای ایران در آن تامین میشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عملیات کربلای ۵ خون رنگترین، غم بارترین و خاطره انگیزترین عملیات برای مردم منطقه سیستان و بلوچستان به شمار میرود اظهار داشت: این عملیات بواسطه رشادت و ایثارگری رزمندگان این مرز و بوم از برجستگی خاصی برخوردار است.

وی افزود: حضور رزمندگان و ورود گردانهای ۴۰۵ و ۴۰۹ در مراحل مختلف این عملیات امتیاز ویژهای به این منطقه میدهد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات ماشین جنگی دشمن منهدم شد ادامه داد: شجاعت و ایثارگری رزمندگان در مقابل دشمن عراق و مواضع و استحکاماتی که برای جلوگیری از پیشروی نیروها پیش بینی کرده بود به تمام جوامع بین المللی ثابت کردکه ایران از حق خود کوتاه نمیآید و دنبال تنبیه متجاوز است.

خاطر نشان میکند: شهید قاسم میرحسینی فرزند سیستان و متولد سال ۴۲ است. از سال ۶۰ وارد سپاه و در سال ۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی مسوول طرح و عملیات تیپ ۴۱ ثارالله شد. میرحسینی قبل از عملیات خیبر به فرماندهی تیپ لشکر انتخاب شد و با شرکت در عملیات بدر به شدت مجروح شد. وی در سن ۲۲ سالگی توفیق زیارت خانه خدا را یافت و پس از بازگشت از این سفر معنوی به عنوان قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله معرفی شد. او از این پس همیشه در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود و در ۱۹ دی ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار