حجت‌الاسلام ­طائب در مراسم گرامیداشت شهید جواد کوهساری:

مدافعان حرم وظیفه پاسداری از حضرت مهدی(عج) و فرهنگ مهدویت را بر عهده­‌ دارند

فرمانده قرارگاه عمار گفت: امروز آنچه که مدافعان حرم برای حفظ و حراست آن، از جان خود می‌گذرند سمبل حرم است؛ ولی حرم اصلی حضرت بقیة‌الله­ الاعظم(عج) است و جوانان این مرز و بوم در اقصی‌نقاط ممالک اسلامی دفاع از حضرت حجت(عج) را بر عهده دارند؛ تا دشمنان نتوانند انتظار و مهدویت را بشکنند.
کد خبر: ۹۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳ - 25July 2016

مدافعان حرم وظیفه پاسداری از حضرت مهدی(عج) و فرهنگ مهدویت را بر عهده­‌ دارند

به گزارش دفاع پرس از مشهد، یادواره شهدای بسیجی مدافعان حرم مشهد الرضا(ع) شهیدان مصطفی عارفی، حسن قاسمی دانا، جواد محمدی، برادران مصطفی و مجتبی بختی، محمد اسدی و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید جواد کوهساری با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام موسی ­بن­ جعفر(ع) برگزار شد.

حجت­الاسلام و المسلمین طائب فرمانده قرارگاه عمار در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ اللهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا» اظهار داشت: خداوند در این عالم هرچه آفریده، برای انسان است؛ که هم می­توانیم آن را الان مصرف کنیم و هم می­توانیم ذخیره کنیم. اما یک سرمایه است که خدا در اختیار انسان قرار داده باید آن را صرف کرد و اجازه موکول کردن آن را به آینده نداریم، و آن "عمر" است.

وی افزود: نفس آخر را که کشیدی هر آنچه خداوند به تو داده است، از تو می­گیرد.

فرمانده قرارگاه عمار در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شهدا نه به جسم زنده­اند و نه به روح؛ شهدا در این دنیا زنده­اند؛ چون در این دنیا هم اثر می­گذارند و هم اثر می­دهند.

طائب یادآور شد: خداوند از طریق دو راه بدن را قبض میکند. یکی با مرگ و دیگری با شهادت است. انسان وقتی می­میرد نمی­تواند اثر بدهد و اثرگذار باشد؛ اما وقتی مجاهدی در راه خدا به شهادت می­رسد ابزار جدیدی را به او میدهند که بیانگر این حقیقت است که شهدا "حی" هستند و در این دنیا زنده­اند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از امتیازات شهدا این است که در قیامت که در نفخ صور دمیده می­شود همه می میرند، اما شهدا از این قاعده مستثنی هستند.

فرمانده قرارگاه عمار تأکید کرد: علیرغم کثرت نیرو و ابزار دشمن، تا کنون این ما بودیم که پیروز میدان شدیم؛ چون در این راه بهترین و مقربترین انسان­ها به خداوند از بهترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند و به شهادت رسیدند.

طائب سپس به ناکامی دشمن در تهاجم فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: دشمن در تهاجم فرهنگی خود موفق نبوده است. در این جبهه ریزش­هایی داشتهایم؛ اما سطح رویشها بالا بوده است. 

وی اضافه کرد: شهید مطهری­، مفتح، بهشتی، باهنر و ... اگر به مرگ طبیعی رفته بودند دیگر تمام میشدند؛ اما دشمن آنها را شهید کرد و امروز این شهیدان به خدا رسیده در جبهه فرهنگی هنوز فعالیت دارند و در حوزه فرهنگ کار میکنند.

طائب تصریح کرد: نتیجه فعالیت بزرگان شهیدی همچون شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر امروز شهدای مدافع حرم است. امروز آنچه که این جوانان برای حفظ و حراست آن، از جان خود می­گذرند سمبل حرم است؛ ولی حرم اصلی، حضرت بقیه­الله­ الاعظم(عج) است و جوانان این مرز و بوم در اقصینقاط ممالک اسلامی دفاع از حضرت حجت(عج) را بر عهده دارند؛ تا دشمنان نتوانند انتظار و مهدویت را بشکنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم یک پیام دارند و آن این است که "مواظب باشید کم نیاورید و در مسیر الهی تان ثابتقدم باشید".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار