مهم ترین محورهای بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار قشرهای گوناگون مردم

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور بیانات بسیار مهمی را ایراد فرمودند.
کد خبر: ۹۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲ - 01August 2016

مهم ترین محورهای بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار قشرهای گوناگون مردم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استانهای مختلف کشور بیانات بسیار مهمی را ایراد فرمودند.

 مهم ترین محورهای بیانات حضرت آیت الله خامنه ای به شرح ذیل است:

** تعبیر ماه حرام به معنای احترام بیشتری است که خداوند برای این ماهها قائل شده و برخی کارها را در آنها حرام کرده است و به علت همین احترام الهی، باید در ماههای حرام، با توجه بیشتر به درگاه خداوند روی آورد و در کسب معنویت تلاش بیشتری کرد.

** ر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با امریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های امریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند.

** حضور قشرهای گوناگون مردم از استانها و مناطق مختلف کشور در این دیدار، نشان دهنده این واقعیت است که مردم ایران با وجود زبانها، قومیتها و مذاهب مختلف، یکپارچه و متحد در تلاشند ایران عزیز را به عنوان الگوی معنوی و مادیِ یک کشور اسلامی به جهان معرفی کنند تا دیگر ملتهای مسلمان با ایستادگی در مقابل سیاستهای اختلاف انگیز و استثماری استکبار، همین مسیر پر افتخار را طی کنند.

** پیشرفتهای علمی سیاسی و اجتماعی کشورمان پس از پیروزی انقلاب، در یک ارزیابی منصفانه تحسین برانگیز است

** اکنون ایران به کشوری عزیز و مقتدر تبدیل شده که قدرتهای بزرگ به چشم یک هماورد منطقه ای به او می نگرند و در تلاشند بر ظرفیتها و امکانات او در منطقه مسلط شوند که البته نمی توانند.

** مسیر تبدیل ایران عزیز به یک کشور اسلامی الگو، البته زمان بر است و نیازمند همت و تلاش بی وقفه ی مسئولان و ملت می باشد.

** تنها راه تبدیل ایران به یک کشور نمونه، تکیه بر ظرفیتها و امکانات داخلی است و تحقق این هدف، نیازمند راهبرد و برنامه ریزی صحیح، کار و تلاش بی وقفه و پرهیز از تنبلی و بیکارگی، و اعتماد و اطمینان به دشمنان است.

** گاهی دشمن موانعی بر سر راه ایجاد می کند که می توان با عقل و تدبیر این موانع را برطرف کرد اما در هیچ شرایطی نباید به او اطمینان کرد.

** مسئولان دیپلماسی این واقعیت را تکرار می کنند که امریکا نقض عهد می کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.

** مگر بنا نبود تحریم های ظالمانه رفع شود تا در زندگی مردم اثر بگذارد، آیا پس از 6 ماه هیچ تأثیر ملموسی در زندگی مردم دیده می شود؟ اگر نقض عهد امریکایی ها نبود آیا دولت نمی توانست در این مدت کارهای فراوانی انجام دهد؟

** حدود 2 سال پیش گفتیم ملت به عنوان یک تجربه به مذاکرات هسته ای نگاه خواهد کرد تا ببیند امریکایی ها در عمل چه کار خواهند کرد و حالا مشخص شده که آنها بر خلاف وعده های خود، همچنان به توطئه و تخریب مشغولند.

** تجربه برجام به ما می گوید مذاکره با آمریکا سمّی مهلک است و در هیچ مسئله ای نمی توان به حرفهای امریکایی ها اعتماد کرد.

** اگر دشمنِ انسان، حداقل به حرفش پایبند باشد می شود در برخی موارد با او گفتگو کرد اما اگر مثل امریکایی ها، نابکار باشد و برخلاف لبخندِ ظاهری، از نقض عهد ابایی نداشته باشد، نمی توان و نباید با او مذاکره کرد و این واقعیت، علت مخالفت مستمر بنده با مذاکره با امریکایی هاست.

** باید با عزم راسخ در راه صحیح پیشرفت مادی و معنوی کشور حرکت کنیم؛ آن وقت همه خواهیم دید که دشمن به دنبال ما می دود نه ما به دنبال دشمن.

** امریکایی ها می خواهند همه چیز را بگیرند و هیچ چیز ندهند و مذاکره با چنین دولتی به معنای «انحراف از راه صحیح پیشرفت کشور، دادن امتیازهای پی در پی و تحمل عملی زورگویی، تخلف و نقض عهد» آنهاست.

** براساس آیات قرآن، شیطان در قیامت به پیروانش می گوید باید خود را سرزنش کنید که چرا به وعده دروغین من اعتماد کردید و امروز نیز بی توجهی به دروغین بودن وعده های امریکا و اعتماد به او، مصداق همین مسئله خواهد بود.

** جوانان و فرهیختگان کشور را به تأمل در سیاستهای کشور در قبال امریکا دعوت می کنم چرا که این سیاستها براساس تجربه، شناخت دشمن، شناخت واقعی اوضاع کشور و منطقه و جهان، شکل گرفته است.

** لزوم تکیه نظری و عملی مسئولان بر ظرفیتها و استعدادهای فراوان داخلی کشور، احیای واحدهای کوچک و متوسط و توجه به اقتصاد دانش بنیان باعث کاهش ملموس مشکلات موجود است.

** مصرف کالاهای داخلی از جمله لوازم خانگی و برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق کاملاً ضروری است.

** ادامه وضع فعلیِ تولید داخلی، یعنی بیکاری جوانان، رکود بیشتر و زندگی دشوار مردم، اینها را که دیگر نمی شود با ارتباط با امریکا و اروپا حل کرد، بلکه باید مسئولان اقدام کنند.

** همه مشورتها با صاحبنظران نشان می دهد راه حل مشکلات تنها در گرو توجه و تکیه بر ظرفیتهای داخلی است.

** جلوگیری از فساد داخلی، از مهمترین مسائل است و مسئولان، الحمدلله صریحاً اعلام کرده اند که جلوی حقوقهای گزاف و زیادخوری ها را می گیرند و در برخی بخشها هم اقداماتی شده است که باید گسترش یابد و دنبال شود.

** مسئولان را در رفتار و گفتار به ضدیت و مقابله با اشرافی گری دعوت می کنم. وقتی اشرافی گری در قله های جامعه به وجود آمد، سرریز آن به بدنه مردم هم کشیده می شود، بنابراین باید با فرهنگ اشرافی گری کاملاً مقابله کرد.

** با توجه به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کارهایی شده است اما باید نتیجه این کارها، برای مردم محسوس و ملموس باشد.

** امریکا به وجود آورنده یا تشدید کننده مشکلات منطقه است، البته ملتهای منطقه قادر به حل این مسائل هستند و ما ضمن دعوت دولتهای منطقه، به آنها خاطرنشان می کنیم امریکا قابل اعتماد نیست و به دولتهای عرب به چشم ابزاری برای حفظ رژیم صهیونیستی و تحقق منافع استکباری خود در منطقه نگاه می کند.

** راه حل مسائل منطقه «اتحاد ملتها و دولتهای مسلمان» و «ایستادگی در مقابل اهداف استکباری امریکا و برخی دولتهای اروپایی» است و باید این اهداف را شناخت و در مقابل آنها ایستاد و ملت ما نیز در همین مسیر، محکم ایستاده است.

** با وجود همه تلاشهای امریکایی ها نقشه ها و برنامه های آنها افشا شده و امریکا در منطقه روز به روز، رو به ضعفِ بیشتری است.

** در قضایای اخیر ترکیه اتهامی قوی وجود دارد که کودتا با تدبیر و تدارک امریکایی ها انجام شده که اگر این مسئله ثابت شود، رسوایی بزرگی برای امریکا خواهد بود.

** اگر ملت ایران به وعده الهی در نصرت یاری دهندگان دین خوش بین باشد و مقدمات آن را فراهم کند، همه مشکلات برطرف خواهد شد.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار